| dc.contributor.author | خدایی, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | زارع, حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:22:36Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:22:36Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:22:36Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:22:36Z | |
| dc.date.issued | 2018-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-11-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-08-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خدایی, علی, زارع, حسین. (1397). نقش واسطهای راهبردهای نظمبخشی شناختی هیجان در رابطة تنیدگی تحصیلی ادراک شده و هیجانات پیشرفت. فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 6(2), 49-64. doi: 10.30473/etl.2018.5140 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-6523 | |
| dc.identifier.issn | 2345-6531 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30473/etl.2018.5140 | |
| dc.identifier.uri | http://etl.journals.pnu.ac.ir/article_5140.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/380439 | |
| dc.description.abstract | <span lang="FA" dir="RTL">پژوهش حاضر با هدف آزمون نقش واسطهای راهبردهای نظمبخشی شناختی هیجان در رابطة تنیدگی تحصیلی ادراک شده و هیجانات پیشرفت دانشجویان انجام شد. 330 دانشجوی مقطع کارشناسی به پرسشنامة تنیدگی تحصیلی ادراک شده (زاژاکووا، لینچ و اسپنشادا، 2005)، <span>پرسشنامة نظمبخشی شناختی هیجان (</span></span><span>CERQ</span><span lang="FA" dir="RTL">، </span><span lang="FA" dir="RTL">گارنفسکی، کرایج و اسپینهاون، 2001<span>) و نسخة کوتاه پرسشنامة هیجانات پیشرفت </span>(</span><span>AEQ</span><span lang="FA" dir="RTL">، عبدالله پور، 1394) پاسخ دادند. <span>در مطالعه همبستگی حاضر، به منظور آزمون روابط ساختاری در مدل مفروض، از روش آماری مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که مدل مفروض واسطه مندی نسبی </span>راهبردهای نظمبخشی شناختی هیجان <span>در رابطه بین تنیدگی تحصیلی ادراک شده و هیجانات پیشرفت مثبت و منفی با دادهها برازش مطلوبی دارد. </span>علاوه بر این، نتایج نشان داد که در مدل مفروض، تمامی وزنهای رگرسیونی از لحاظ آماری معنادار هستند و در این مدل به ترتیب 25 و 21 درصد از پراکندگی نمرات هیجانات پیشرفت مثبت و هیجانات پیشرفت منفی از طریق متغیرهای مکنون تنیدگی تحصیلی ادراک شده و راهبردهای نظمبخشی شناختی هیجان تبیین میشود. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان میدهد که بخشی از پراکندگی مشترک بین دوایر مفهومی تنیدگی تحصیلی ادراک شده و هیجانات پیشرفت مثبت و منفی از طریق راهبردهای نظمبخشی شناختی هیجان تبیینپذیر است. </span> | fa_IR |
| dc.format.extent | 338 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.publisher | Payame Noor University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research in School and Virtual Learning | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30473/etl.2018.5140 | |
| dc.subject | تنیدگی تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | راهبردهای نظمبخشی شناختی هیجان | fa_IR |
| dc.subject | هیجانات پیشرفت | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل واسطهای | fa_IR |
| dc.title | نقش واسطهای راهبردهای نظمبخشی شناختی هیجان در رابطة تنیدگی تحصیلی ادراک شده و هیجانات پیشرفت | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه روانشناسی ،دانشگاه پیام نور ، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد، روانشناسی شناختی، دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 49 | |
| dc.citation.epage | 64 | |