نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخدایی, علیfa_IR
dc.contributor.authorزارع, حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:22:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:22:36Z
dc.date.available1399-07-09T10:22:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:22:36Z
dc.date.issued2018-10-23en_US
dc.date.issued1397-08-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-06en_US
dc.date.submitted1397-08-15fa_IR
dc.identifier.citationخدایی, علی, زارع, حسین. (1397). نقش واسطه‌ای راهبردهای نظم‌بخشی شناختی هیجان در رابطة تنیدگی تحصیلی ادراک شده و هیجانات پیشرفت. فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 6(2), 49-64. doi: 10.30473/etl.2018.5140fa_IR
dc.identifier.issn2345-6523
dc.identifier.issn2345-6531
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/etl.2018.5140
dc.identifier.urihttp://etl.journals.pnu.ac.ir/article_5140.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/380439
dc.description.abstract<span lang="FA" dir="RTL">پژوهش حاضر با هدف آزمون نقش واسطه‌ای راهبردهای نظم‌بخشی شناختی هیجان در رابطة تنیدگی تحصیلی ادراک شده و هیجانات پیشرفت دانشجویان انجام شد. 330 دانشجوی مقطع کارشناسی به پرسش‌نامة تنیدگی تحصیلی ادراک شده (زاژاکووا، لینچ و اسپنشادا، 2005)، <span>پرسش‌نامة نظم‌بخشی شناختی هیجان (</span></span><span>CERQ</span><span lang="FA" dir="RTL">، </span><span lang="FA" dir="RTL">گارنفسکی، کرایج و اسپینهاون، 2001<span>) و نسخة کوتاه پرسش‌نامة هیجانات پیشرفت </span>(</span><span>AEQ</span><span lang="FA" dir="RTL">، عبدالله پور، 1394) پاسخ دادند. <span>در مطالعه همبستگی حاضر، به منظور آزمون روابط ساختاری در مدل مفروض، از روش آماری مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که مدل مفروض واسطه مندی نسبی </span>راهبردهای نظم‌بخشی شناختی هیجان <span>در رابطه بین تنیدگی تحصیلی ادراک شده و هیجانات پیشرفت مثبت و منفی با داده‌ها برازش مطلوبی دارد. </span>علاوه بر این، نتایج نشان داد که در مدل مفروض، تمامی وزن‌های رگرسیونی از لحاظ آماری معنادار هستند و در این مدل به ترتیب 25 و 21 درصد از پراکندگی نمرات هیجانات پیشرفت مثبت و هیجانات پیشرفت منفی از طریق متغیرهای مکنون تنیدگی تحصیلی ادراک شده و راهبردهای نظم‌بخشی شناختی هیجان تبیین می‌شود. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان می‌دهد که بخشی از پراکندگی مشترک بین دوایر مفهومی تنیدگی تحصیلی ادراک شده و هیجانات پیشرفت مثبت و منفی از طریق راهبردهای نظم‌بخشی شناختی هیجان تبیین‌پذیر است. </span>fa_IR
dc.format.extent338
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in School and Virtual Learningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/etl.2018.5140
dc.subjectتنیدگی تحصیلیfa_IR
dc.subjectراهبردهای نظم‌بخشی شناختی هیجانfa_IR
dc.subjectهیجانات پیشرفتfa_IR
dc.subjectتحلیل واسطه‌ایfa_IR
dc.titleنقش واسطه‌ای راهبردهای نظم‌بخشی شناختی هیجان در رابطة تنیدگی تحصیلی ادراک شده و هیجانات پیشرفتfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی ،دانشگاه پیام نور ، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، روان‌شناسی شناختی، دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage49
dc.citation.epage64


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد