نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاردان, ژیلاfa_IR
dc.contributor.authorفتحی آذر, اسکندرfa_IR
dc.contributor.authorادیب, یوسفfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:22:31Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:22:31Z
dc.date.available1399-07-09T10:22:31Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:22:31Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-03-10en_US
dc.date.submitted1396-12-19fa_IR
dc.identifier.citationکاردان, ژیلا, فتحی آذر, اسکندر, ادیب, یوسف. (1396). تجارب دانشجویان دختر از مفهوم جنس در کتب درسی: پژوهشی پدیدارشناسانه. فصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی, 5(3), 9-20.fa_IR
dc.identifier.issn2345-6523
dc.identifier.issn2345-6531
dc.identifier.urihttp://etl.journals.pnu.ac.ir/article_4495.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/380412
dc.description.abstractبا توجه به نقش کتاب‌های درسی در مفهوم جنسیت، این پژوهش با هدف درک تجربه دانشجویان دختر از انعکاس مفهوم جنس در کتاب‌های درسی دورۀ متوسطه انجام گرفت. پژوهش حاضر، از نوع کیفی بوده و بر پارادایم تفسیری استوار است که با پژوهش پدیدارشناسی به اجرا درآمده است. شیوه گردآوری داده ها، مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته بود که با هفده نفر از دانشجویان دختر سال اول و دوم مقطع کارشناسی تا رسیدن اطلاعات به حالت اشباع انجام یافته است. در این مطالعه برای اعتبار و اعتمادبخشی به داده‌ها از قابلیت اعتبار، انتقال‌پذیری، قابلیت اعتماد و قابلیت تأیید استفاده شد. به منظور تحلیل داده‌های مصاحبه از روش ون منن (تجزیه و تحلیل درونمایه‌ای) استفاده شده است. یافته‌های حاصل از پژوهش، مشتمل بر سه درون مایه است که عبارتند از: «احساس نابرابری جنسیتی»، «نقش و ویژگی‌های زن» و «پیامدهای نابرابری جنسیتی». یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد احساس نابرابری جنسیتی دارای دو درون مایه فرعی «شغلی» و «سیاسی» است. «نقش فردی»، «نقش اجتماعی»، «ویژگی جسمانی» و «ویژگی عاطفی» درون مایه‌های ویژگی‌های زن می‌باشند و پیامدهایی نظیر «افزایش انگیزه پیشرفت و تحرک اجتماعی»، «کاهش منزلت اجتماعی زنان» و «بحران هویت جنسیتی» را به همراه دارد.fa_IR
dc.format.extent251
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی-پژوهشی، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch in School and Virtual Learningen_US
dc.subjectکتاب درسیfa_IR
dc.subjectپدیدارشناسیfa_IR
dc.subjectنابرابری جنسیتیfa_IR
dc.subjectپیامدهای نابرابریfa_IR
dc.titleتجارب دانشجویان دختر از مفهوم جنس در کتب درسی: پژوهشی پدیدارشناسانهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترا، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه تبریزfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage9
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد