نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرستمیان, فروغfa_IR
dc.contributor.authorخدایی وله زا قرد, محمدfa_IR
dc.contributor.authorحیدر, مجتبیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:21:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:21:05Z
dc.date.available1399-07-09T10:21:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:21:05Z
dc.date.issued2012-02-20en_US
dc.date.issued1390-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-05-09en_US
dc.date.submitted1394-02-19fa_IR
dc.identifier.citationرستمیان, فروغ, خدایی وله زا قرد, محمد, حیدر, مجتبی. (1390). رابطه ویژگی های کیفیت سود و عملکرد. پژوهشهای حسابداری مالی وحسابرسی, 3(12), 79-112.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0379
dc.identifier.issn2383-272X
dc.identifier.urihttp://faar.iauctb.ac.ir/article_510600.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/379935
dc.description.abstractتضاد منافع بین تهیه¬کنندگان اطلاعات و سرمایه¬گذاران، امکان استفاده از روش¬های مختلف پذیرفته ¬شده حسابداری و کاربرد سود را در تصمیم¬گیری ها مورد تردید قرار می¬دهد که این امر، لزوم بررسی موضوع کیفیت سود را ضروری می¬سازد. بنابراین در این مقاله "تاثیر ویژگی¬های کیفیت سود در عملکرد شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری تحقیق را شرکت های فعال در بورس تهران در دامنه سال¬های 1380 تا 1387 تشکیل می¬دهند. در این تحقیق تعداد 63 شرکت به صورت تصادفی انتخاب شده است. براساس نتایج بدست آمده از تحلیل رگرسیون ترکیبی، تاثیر ارزش بازخورد بر متغیر Q توبین و بازده دارایی¬ها مثبت و معنی¬دار مشاهده شده است. اما تاثیر ارزش پیش¬بینی بر متغیر وابسته Q توبین معنی¬دار نبوده و بر بازده دارایی¬ها تاثیر منفی و معنی¬دار مشاهده شده است. نتایج حاکی است که ارزش بازخورد به عنوان شاخص کیفیت سود با شاخص Q توبین و بازده دارایی¬ها به عنوان عملکرد شرکت رابطه مثبت و معنی¬داری دارد و در مقایسه با رابطه بین ارزش پیش بینی و شاخص Q توبین و بازده دارایی¬ها شدیدتر است، زیرا رابطه بین ارزش پیش¬بینی و شاخص Q توبین معنی¬دار نبوده و رابطه بین ارزش پیش¬بینی و بازده دارایی¬ها با آنکه به صورت منفی معنی¬دار است اما در مقایسه با رابطه بین ارزش بازخورد و شاخص Q توبین و بازده دارایی¬ها خفیف¬تر است. نتایج فوق با حضور متغیرهای کنترل اندازه شرکت، اهرم شرکت و رشد شرکت بدست آمده است.fa_IR
dc.format.extent875
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشهای حسابداری مالی وحسابرسیfa_IR
dc.subjectکیفیت سودfa_IR
dc.subjectعملکرد شرکتfa_IR
dc.subjectارزش بازخوردfa_IR
dc.subjectارزش پیش‌بینیfa_IR
dc.subjectQ توبینfa_IR
dc.titleرابطه ویژگی های کیفیت سود و عملکردfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمالfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمالfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمالfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue12
dc.citation.spage79
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد