نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحاتمی نژاد, حسینfa_IR
dc.contributor.authorکاتب ازگمی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorسادات موسوی, سمیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:53:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:53:25Z
dc.date.available1399-07-09T09:53:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:53:25Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-27en_US
dc.date.submitted1398-02-07fa_IR
dc.identifier.citationحاتمی نژاد, حسین, کاتب ازگمی, زهرا, سادات موسوی, سمیه. (1394). ارزیابی عوامل موثر بر گردشگری برج‌های شهری (مطالعه موردی: برج میلاد تهران). فصلنامه علمی وپژوهشی نگرش های نو در جغرافیای انسانی, 7(3), 187-198.fa_IR
dc.identifier.issn6697-2251
dc.identifier.issn2676-5187
dc.identifier.urihttp://geography.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_664524.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/370697
dc.description.abstract<strong>چکیده</strong>      گردشگری شهری ترکیب پیچیده­ای از فعالیت­های مختلف است که از به هم پیوستن ویژگی­های محیطی و میزان توانمندی و کشش شهر در جذب بازدیدکنندگان و ارائه خدمات شکل می­گیرد. در این میان حضور جاذبه­های گردشگری یکی از مهمترین دلایل مسافرت مردم به یک مقصد خاص است. چرا که جاذبه­های گردشگری به عنوان عامل کشش، با توجه به ویژگیهای خاص و جذابیتهایی که دارند، می­توانند گردشگران را از نقاط و سرزمینهای دور به سمت خود جذب کنند. لذا این مقاله در نظر دارد به شناسایی و ارزیابی عوامل موثر در گردشگری برج­های شهری بپردازد بنابراین از نظر هدف، این پژوهش کاربردی و به روش توصیفی انجام شده. جهت گردآوری داده­ها، از روش کتابخانه­ای و میدانی استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته با طیف لیکرت بوده است. جامعه آماری پژوهش، 115 نفر از مسافران شهر تهران که از نقاط متفاوت کشور آمده بوده­اند. داده­های به دست آمده در محیط نرم افزاری spss با استفاده از آمار استنباطی و مدل آزمونهای ناپارامتریک و پارامتریک، مورد تجزیه و تحلیل واقع شده­اند. نتایج حاصل از تحقیق نشانگر آن است که رابطه معنی دار بین جاذبه­های گردشگری برج میلاد و ایجاد تمایل برای مسافران داخلی جهت دیدار از این برج وجود دارد. البته تبلیغات و اطلاع رسانی، هزینه­های بازدید و استفاده از محیط تفریحی و مسافت و دسترسی، از جمله عوامل موثر بر گردشگری برج­های شهری هستند که در این میان از نظر گردشگران، عامل هزینه بیشترین تاثیر را دارد. درآمد افراد نیز از جمله عواملی است که بر هزینه و گردشگری برج میلاد موثر است.fa_IR
dc.format.extent488
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی وپژوهشی نگرش های نو در جغرافیای انسانیfa_IR
dc.subjectکلید واژه: گردشگری شهریfa_IR
dc.subjectگردشگری تهرانfa_IR
dc.subjectبرج میلادfa_IR
dc.titleارزیابی عوامل موثر بر گردشگری برج‌های شهری (مطالعه موردی: برج میلاد تهران)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشی استخراج ازرساله و پایان نامهfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی توریسم، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue3
dc.citation.spage187
dc.citation.epage198


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد