نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorلشکری, احسانfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, سید عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:48:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:48:16Z
dc.date.available1399-07-09T09:48:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:48:16Z
dc.date.issued2017-02-19en_US
dc.date.issued1395-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-11-04en_US
dc.date.submitted1394-08-13fa_IR
dc.identifier.citationلشکری, احسان, احمدی, سید عباس. (1395). تبیین نظری – فلسفی اثرات رسانه های گروهی برفضای جغرافیایی. جغرافیا و برنامه ریزی محیطی, 27(4), 117-130. doi: 10.22108/gep.2017.98142fa_IR
dc.identifier.issn2008-5362
dc.identifier.issn2252-0910
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/gep.2017.98142
dc.identifier.urihttp://gep.ui.ac.ir/article_22114.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/369002
dc.description.abstractیکی از ابزارهای اثرگذار در عصر مدرنیته رسانه‌های جمعی نظیر رادیو، تلویزیون، اینترنت و... هستند که با تکیه به آن‌ها، سرعت حرکت اطلاعات و تغییرات پیرو آن در فضای جغرافیایی افزایش چشمگیری یافته است. به عبارت بهتر به کمک ابزارهای ارتباطی و رسانه‌ای، اطلاع‌یابی از وضعیت فضاها و مکان‌های جغرافیایی، توسعۀ زیادی یافته و از این طریق، سرعت مقایسۀ مکان‌ها و فضاهای جغرافیایی با یکدیگر نیز افزایش یافته است. این روند، فشردگی مکانی - فضایی را شدت بخشیده و نقش مهمی در ساخت فضا و ایجاد تغییر در فرایندهای حاکم بر آن داشته است؛ بنابراین به نظر می‌رسد در عصر حاضر، یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد تحول و بازساخت در فضاهای جغرافیایی و حتی قضاوت دربارۀ چگونگی عملکرد نیروهای تصمیم‌گیر و برنامه‌ریز آن‌ها رسانه‌های جمعی هستند. در این راستا با توجه به محتوای نظری موضوع در این پژوهش کوشش شده است به روش توصیفی - تحلیلی با تبیین کارکردهای رسانه‌های گروهی در چگونگی ایجاد تغییر در فضای جغرافیا از منظر فلسفی، رویکرد نوینی در تحلیل رابطۀ متقابل رسانه و فضای جغرافیایی ارائه شود. نتایج پژوهش بیانگر آن است که رسانه‌های گروهی از طریق تأثیر بر ادراک محیطی مردم و نیروهای تصمیم‌گیر نیروی ایجاد تحول و بازساخت فضا را به میزان شایان توجهی افزایش داده‌اند.fa_IR
dc.format.extent450
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofجغرافیا و برنامه ریزی محیطیfa_IR
dc.relation.ispartofGeography and Environmental Planningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/gep.2017.98142
dc.subjectرسانه های گروهیfa_IR
dc.subjectفضای جغرافیاییfa_IR
dc.subjectفلسفهfa_IR
dc.subjectبازساختfa_IR
dc.titleتبیین نظری – فلسفی اثرات رسانه های گروهی برفضای جغرافیاییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار جغرافیای سیاسی دانشگاه یزد، یزد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume27
dc.citation.issue4
dc.citation.spage117
dc.citation.epage130


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد