| dc.contributor.author | جمینی, داود | fa_IR |
| dc.contributor.author | جمینی, داود | fa_IR |
| dc.contributor.author | قنبری, یوسف | fa_IR |
| dc.contributor.author | قنبری, یوسف | fa_IR |
| dc.contributor.author | کماسی, حسین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T09:47:32Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T09:47:32Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T09:47:32Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T09:47:32Z | |
| dc.date.issued | 2013-11-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-09-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-06-14 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-03-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جمینی, داود, جمینی, داود, قنبری, یوسف, قنبری, یوسف, کماسی, حسین. (1392). اولویتبندی و تحلیل راهبردی مکان بهینه احداث پارکینگ عمومی در شهرهای کوچک (مطالعه موردی: شهر سنقر). جغرافیا و برنامه ریزی محیطی, 24(3), 179-196. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-5362 | |
| dc.identifier.issn | 2252-0910 | |
| dc.identifier.uri | http://gep.ui.ac.ir/article_18619.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/368764 | |
| dc.description.abstract | گسترش شهرنشینی و به تبع آن افزایش استفاده از خودرو،سبب کمبود فضای پارک اتومبیل به ویژه در بخش های پرتردد شهرها شده است. این مسأله در محلات و واحدهای همسایگی به دلیل کم عرض بودن معابر و پارک وسایط نقلیه در طول معابر، مشکلات عدیده ای را در عبور و مرور محله ای ایجاد نموده و نظم محله ای را مختل ساخته است، این مسأله ضرورت مکان یابی بهینه پارکینگ های عمومی را بیش از پیش آشکار می سازد.هدف پژوهش حاضر اولویتبندی و تحلیل راهبردی مکان بهینه احداث پارکینگ عمومی در شهر کوچک سنقر میباشد. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ روش تحقیق توصیفی- تحلیلی میباشد که جهت جمعآوری دادهها و اطلاعات مورد نیاز از مطالعه کتابخانهای ـ اسنادی و میدانی بهرهگیری شدهو جهت تجزیه وتحلیل دادهها از مدلهای TOPSIS و SWOTاستفاده شده است. نتایج پژوهش بیانگر آن است که از بین 4 خیابان اصلی شهر سنقر، خیابان آیت الله طالقانی با ضریب اکتسابی (61/0)، خیابان آیت اللهخامنه ای (41/0)، خیابان امام خمینی (40/0) و خیابان شهید بهشتی (33/0)به ترتیب بیشترین اولویت را در احداث پارکینگ خیابانی داشته اند و در پایانراهبردهایی جهت احداث پارکینگهای عمومی در شهر سنقر ارائه گردیده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 846 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Isfahan | en_US |
| dc.relation.ispartof | جغرافیا و برنامه ریزی محیطی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Geography and Environmental Planning | en_US |
| dc.subject | مکان یابی | fa_IR |
| dc.subject | پارکینگ عمومی | fa_IR |
| dc.subject | کاربری اراضی | fa_IR |
| dc.subject | TOPSIS | fa_IR |
| dc.subject | SWOT | fa_IR |
| dc.subject | سنقر | fa_IR |
| dc.title | اولویتبندی و تحلیل راهبردی مکان بهینه احداث پارکینگ عمومی در شهرهای کوچک (مطالعه موردی: شهر سنقر) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.citation.volume | 24 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 179 | |
| dc.citation.epage | 196 | |