نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامان پور, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorپرویزیان, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, هاجرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:46:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:46:22Z
dc.date.available1399-07-09T09:46:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:46:22Z
dc.date.issued2016-10-22en_US
dc.date.issued1395-08-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-08en_US
dc.date.submitted1395-02-19fa_IR
dc.identifier.citationامان پور, سعید, علیزاده, مهدی, پرویزیان, علیرضا, احمدی, هاجر. (1395). مکان گزینی مسیرهای دوچرخه سواری کلانشهر اهواز. جغرافیا و مطالعات محیطی, 5(19), 49-62.fa_IR
dc.identifier.issn2008-7845
dc.identifier.issn2345-5985
dc.identifier.urihttp://ges.iaun.ac.ir/article_587502.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/368370
dc.description.abstractدر قرن 21 دلایل زیاد و قانع کننده‌ای برای تشویق به دوچرخه سواری وجود دارد. دوچرخه وسیله نقش غیرقابل انکاری در توسعۀ فعالیت‌های گردشگری، افزایش ارزش زمین، اشغال کمتر فضای شهری، جذب صنایع، افزایش اشتغال و تجارت محلی ایفا می‌کند. حمل ونقل به وسیله دوچرخه سواری به طور فزاینده‌ای باعث کاهش مشکلات مربوط به ترافیک، آلودگی هوا، زیرساخت‌های جاده‌ای گران قیمت، تراکم حوادث، در مقایسه با خودرو‌های شخصی می‌شود. اهواز با توجه به جمعیت بالای خود و پتانسیل‌های طبیعی و زیر ساختی که دارد نیاز به طراحی مسیر دوچرخه سواری دارد و از اولویت پیوستن به آن دسته از شهر‌هایی است که در سطح جهان از لحاظ فناوری دوچرخه در سطوح بالا قرار دارند. به منظور مکان‌گزینی و طراحی مسیر‌های دوچرخه در سطح شهر اهواز ، شاخص-های شیب، ایمنی، زیبایی، راحتی، پیوستگی و وضوح با مطالعة پژوهش‌های پیشین داخلی و خارجی، روش دلفی، و آرای خبرگان و با لحاظ کردن بانک داده‌های مکانی شهر اهواز استخراج شده است. با توجه به اثر گذاری متفاوت شاخص‌های یاد شده، از مدل ترکیبی GIS-AHP-FUSSY و ابزار Network Analyst Tools برای ارزش گذاری و تهیه مدل مکانی شاخص‌ها استفاده شده است. علاوه بر تعیین مهم‌ترین مولفه‌های اثر گذار در مکان‌گزینی و طراحی مسیر‌های دوچرخه در سطح شهر اهواز تعین بهترین مسیر از بین مسیر‌های پیشنهادی را می توان یافته اساسی این پژوهش دانست.fa_IR
dc.format.extent1060
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آبادfa_IR
dc.relation.ispartofجغرافیا و مطالعات محیطیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Geography and Environmental Studiesen_US
dc.subjectمکان گزینیfa_IR
dc.subjectطراحیfa_IR
dc.subjectمسیرfa_IR
dc.subjectدوچرخه سواریfa_IR
dc.subjectاهوازfa_IR
dc.subjectبرنامه ریزی شهریfa_IR
dc.titleمکان گزینی مسیرهای دوچرخه سواری کلانشهر اهوازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی دانشگاه شهید چمران، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue19
dc.citation.spage49
dc.citation.epage62


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد