نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحمدی, محمد زمانfa_IR
dc.contributor.authorداودی, سیدرسولfa_IR
dc.contributor.authorشرافتی, ایوبfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:40:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:40:58Z
dc.date.available1399-07-09T09:40:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:40:58Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-04en_US
dc.date.submitted1396-07-12fa_IR
dc.identifier.citationاحمدی, محمد زمان, داودی, سیدرسول, شرافتی, ایوب. (1397). مکان‌یابی ایستگاه‌های راهنمایی و رانندگی با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی و روش(F.AHP) در سطح شهر گرگان. فصلنامه علمی دانش انتظامی گلستان, 9(34), 67-98.fa_IR
dc.identifier.urihttp://golestan.jrl.police.ir/article_20245.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/366580
dc.description.abstractدر مسائل مکان­یابی ایستگاه­های پلیس راهور به خصوص در ابعاد بزرگ اهمیت ویژه ای دارد. یکی از مهم­ترین زمینه­های مکان­یابی مراکز پلیس راهور، تعیین محل مناسب جهت خدمات­رسانی به حادثه­دیدگان تصادفات و بحران­های شهری است. فقدان ضوابط، مقررات کافی، عدم طرح آموزش، خدمات­رسانی به شهروندان، عدم رعایت قوانین ترافیکی و کمبود اعتبارات کافی باعث تأخیر و یا دیر رسیدن عوامل راهور در سطح شهرها می­شود. در این تحقیق با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی و از تلفیق دو روش(F.AHP)برای تعیین مکان بهینه­ی ایستگاه­های راهور در سطح شهر گرگان استفاده شده است. در این طرح موقعیت­های مکانی تصادفات فوتی سه سال(93، 94 و 95) و همچنین نقشه­هایی از قبیل: تراکم جمعیت، مختصات مراکز ایستگاه­ها، شاهراه­ها(ورودی وخروجی شهر)، شبکه­ی ترافیک، نزدیکی به مراکز خدمات­رسانی و... به کار برده شده است. با توجه به این که تصادفات فوتی بین سال   95 تا 93 رو به کاهش است، با این حال نیاز به ایستگاه­های بیش­تر برای خدمات­رسانی بهتر وجود دارد. تک تک نقشه­های گفته شده در بالا را وارد نرم­افزار  Arc Gisکرده و بر اساس نظر کارشناسان GIS نقشه­های مربوطه را ارزش­گذاری می­کنیم(عدد می­دهیم) و در مرحله­ی بعدی با استفاده از روش(F.AHP) به آن­ها وزن می­دهیم. سپس همه­ی نقشه­ها را با هم تلفیق کرده و یک نقشه­ی خروجی به دست می­آوریم. این نقشه نشان می­دهد که 5 ایستگاه راهور موجود در سطح شهر گرگان با توجه به پارامترهای در نظر گرفته شده در مکان مناسبی قرار دارند؛ ولی برای خدمات­رسانی بهتر به شهروندان نیازمند تأسیس 5 ایستگاه دیگر در       مکان­هایی؛ مانند: میدان مفتح(برای روان­سازی ترافیک و بررسی تصادفات)، بلوار الغدیر(برای روان­سازی ترافیک و بررسی تصادفات نیمی از خیابان صیاد)، خیابان رسالت(برای بررسی تصادفات)، میدان مدرس(برای روان­سازی ترافیک و بررسی تصادفات)، میدان دخانیات(برای روان­سازی ترافیک و بررسی تصافات نیمی از خیابان صیاد هستیم.fa_IR
dc.format.extent1849
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرماندهی انتظامی استان گلستان - دفتر تحقیقات کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی دانش انتظامی گلستانfa_IR
dc.relation.ispartofGolestan police science quarterly Journalen_US
dc.subjectایستگاه‌های پلیس راهورfa_IR
dc.subjectسیستم اطلاعات مکانیfa_IR
dc.subjectمکان‌یابیfa_IR
dc.subjectروش فازی ای اچ پیfa_IR
dc.titleمکان‌یابی ایستگاه‌های راهنمایی و رانندگی با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی و روش(F.AHP) در سطح شهر گرگانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد سیستم اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دورfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری عمران ترافیک و عضو هیأت علمی دانشگاه جامع گلستانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری علوم راهبردی مدیریت بحران دانشگاه عالی دفاع ملیfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue34
dc.citation.spage67
dc.citation.epage98


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد