| dc.contributor.author | اللهیاری, محمدصادق | fa_IR | 
| dc.contributor.author | دقیقی ماسوله, زهرا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | افتخاری, هاجر | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T09:22:52Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T09:22:52Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T09:22:52Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T09:22:52Z |  | 
| dc.date.issued | 2015-05-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1394-03-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2014-06-27 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1393-04-06 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | اللهیاری, محمدصادق, دقیقی ماسوله, زهرا, افتخاری, هاجر. (1394). تحلیل محتوای مقالات تخصصی علوم ترویج و آموزش کشاورزی در ایران (1392- 1388). علوم ترویج و آموزش کشاورزی, 11(1), 229-249. | fa_IR | 
| dc.identifier.uri | http://www.iaeej.ir/article_13621.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/360470 |  | 
| dc.description.abstract | <em>مجلات علمی- تخصصی ابزاری کارآمد در راستای اطلاعرسانی و ارتباطات علمی و یکی از شاخصهای کلیدی توسعه علمی جوامع میباشند. </em><em>بررسی محتوایی این مجلات در حوزههای گوناگون علمی، سیاستگزاران امر را به سمت ارتقا سطح کیفی و جبران کمبودهای پژوهشی، سوق میدهد.</em><em> هدف مطالعه حاضر، تحلیل محتوای مقالات تخصصی علوم ترویج و آموزش کشاورزی در ایران طی سالهای 1392-1388 بود. در این مطالعه توصیفی، محتوای 781  مقاله منتشر شده در شش نشریه دارای رتبه علمی- پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهش متغیرهایی چون تعداد مقالات منتشره، جنس و سطح تحصیلات نویسندگان، پارادایم و روش تحقیق، روش نمونهگیری و جمعآوری دادهها، آزمونها و نرمافزارهای آماری و حوزههای موضوعی مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از آمارههای توصیفی نظیر توزیع فراوانی، درصد فراوانی و میانگین و نرمافزارهای آماری </em><em>SPSS</em><em> و</em><em>Excel </em><em>  انجام شد. نتایج بررسیها نشان داد 781 عنوان مقاله منتخب توسط 2168 نویسنده نگاشته شده و دارای 19991 استناد بودند و بیشترین درصد انتشار مقالات ترویجی مربوط به دو نشریه پژوهش مدیریت و آموزش کشاورزی و علوم ترویج و آموزش کشاورزی میباشد. </em><em> براساس نتایج، دو روش تحقیق توصیفی همبستگی و پیمایشی رایجترین روشهای تحقیق استفاده شده در مقالات بودند، همچنین روش آماری رگرسیون چندگانه نیز به عنوان متداولترین روش آماری مرسوم در مقالات چاپ شده بود. </em><em>گرایش موضوعی مقالات با توجه به عنوان، چکیده، کلیدواژهها و متن مقالات در قالب سه حیطه اصلی و 18 زیرمجموعه موضوعی قرارگرفت که</em><em> حیطه موضوعی نظام ترویج در کشاورزی بیشترین سهم را در زمینه موضوعات سه گانه به خود اختصاص داده است.</em> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 357 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | انجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایران | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | علوم ترویج و آموزش کشاورزی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Iranian Agricultural Extension and Education Journal | en_US | 
| dc.subject | تحلیل محتوا | fa_IR | 
| dc.subject | علوم ترویج و آموزش کشاورزی | fa_IR | 
| dc.subject | نشریههای علمی- پژوهشی | fa_IR | 
| dc.title | تحلیل محتوای مقالات تخصصی علوم ترویج و آموزش کشاورزی در ایران (1392- 1388) | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار گروه مدیریت کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، رشت، ایران. | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، رشت، ایران. | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 11 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 229 |  | 
| dc.citation.epage | 249 |  |