نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاللهیاری, محمد‌صادقfa_IR
dc.contributor.authorدقیقی ماسوله, زهراfa_IR
dc.contributor.authorافتخاری, هاجرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:22:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:22:52Z
dc.date.available1399-07-09T09:22:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:22:52Z
dc.date.issued2015-05-22en_US
dc.date.issued1394-03-01fa_IR
dc.date.submitted2014-06-27en_US
dc.date.submitted1393-04-06fa_IR
dc.identifier.citationاللهیاری, محمد‌صادق, دقیقی ماسوله, زهرا, افتخاری, هاجر. (1394). تحلیل محتوای مقالات تخصصی علوم ترویج و آموزش کشاورزی در ایران (1392- 1388). علوم ترویج و آموزش کشاورزی, 11(1), 229-249.fa_IR
dc.identifier.urihttp://www.iaeej.ir/article_13621.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/360470
dc.description.abstract<em>مجلات علمی- تخصصی ابزاری کارآمد در راستای اطلاع‌رسانی و ارتباطات علمی و یکی از شاخص‌های کلیدی توسعه علمی جوامع می‌باشند. </em><em>بررسی محتوایی این مجلات در حوزه‌های گوناگون علمی، سیاست‌گزاران امر را به سمت ارتقا سطح کیفی و جبران کمبودهای پژوهشی، سوق می‌دهد.</em><em> هدف مطالعه حاضر، تحلیل محتوای مقالات تخصصی علوم ترویج و آموزش کشاورزی در ایران طی سال‌های 1392-1388 بود. در این مطالعه توصیفی، محتوای 781  مقاله منتشر شده در شش نشریه دارای رتبه علمی- پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مورد بررسی قرار گرفت. در این پژوهش متغیر‌هایی چون تعداد مقالات منتشره، جنس و سطح تحصیلات نویسندگان، پارادایم و روش تحقیق، روش نمونه‌گیری و جمع‌آوری داده‌ها، آزمون‌ها و نرم‌افزارهای آماری و حوزه‌های موضوعی مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آماره‌های توصیفی نظیر توزیع فراوانی، درصد فراوانی و میانگین و نرم‌افزارهای آماری </em><em>SPSS</em><em> و</em><em>Excel </em><em>  انجام شد. نتایج بررسی‌ها نشان داد 781 عنوان مقاله منتخب توسط 2168 نویسنده نگاشته شده و دارای 19991 استناد بودند و بیشترین درصد انتشار مقالات ترویجی مربوط به دو نشریه پژوهش مدیریت و آموزش کشاورزی و علوم ترویج و آموزش کشاورزی می‌باشد. </em><em> براساس نتایج، دو روش تحقیق توصیفی همبستگی و پیمایشی رایج‌ترین روش‌های تحقیق استفاده شده در مقالات بودند، همچنین روش آماری رگرسیون چندگانه نیز به عنوان متداول‌ترین روش آماری مرسوم در مقالات چاپ شده بود. </em><em>گرایش موضوعی مقالات با توجه به عنوان، چکیده، کلیدواژه‌ها و متن مقالات در قالب سه حیطه اصلی و 18 زیرمجموعه موضوعی قرارگرفت که</em><em> حیطه موضوعی نظام ترویج در کشاورزی بیشترین سهم را در زمینه موضوعات سه گانه به خود اختصاص داده است.</em>fa_IR
dc.format.extent357
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ترویج و آموزش کشاورزی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofعلوم ترویج و آموزش کشاورزیfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Agricultural Extension and Education Journalen_US
dc.subjectتحلیل محتواfa_IR
dc.subjectعلوم ترویج و آموزش کشاورزیfa_IR
dc.subjectنشریه‌های علمی- پژوهشیfa_IR
dc.titleتحلیل محتوای مقالات تخصصی علوم ترویج و آموزش کشاورزی در ایران (1392- 1388)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتfa_IR
dc.contributor.departmentعضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، رشت، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت، رشت، ایران.fa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage229
dc.citation.epage249


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد