نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعزت پناه, فلوراfa_IR
dc.contributor.authorلطیفی, زهرهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:20:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:20:34Z
dc.date.available1399-07-09T09:20:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:20:34Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-01-14en_US
dc.date.submitted1397-10-24fa_IR
dc.identifier.citationعزت پناه, فلورا, لطیفی, زهره. (1398). اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش، تعهد و شفقت بر فاجعه پنداری درد، تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا. فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی سلامت, 8(32), 127-142. doi: 10.30473/hpj.2020.43700.4227fa_IR
dc.identifier.issn2322-1283
dc.identifier.issn2538-5585
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30473/hpj.2020.43700.4227
dc.identifier.urihttp://hpj.journals.pnu.ac.ir/article_6501.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/359686
dc.description.abstract<strong>مقدمه:</strong> این مطالعه با هدف تعیین اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش، تعهد و شفقت بر فاجعه‌پنداری درد، تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا انجام شد. <strong>روش:</strong> این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی دوگروهی سه مرحله‌ای (پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری) بود. 30 نفر از بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا به‌صورت نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند و به‌طور تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل جایگزین شدند. مداخله برای بیماران گروه آزمایش تحت 10 جلسه اجرا شد. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس فاجعه‌پنداری درد سالیوان و همکاران (1995)، پرسش‌نامه تحمل پریشانیسیمونز و گاهر (2005) و پرسش‌نامه‌ی رشد پس از سانحه تدسچی و کالهون (1996) بود<em>.</em> <strong>یافته‌ها:</strong> نتایج نشان داد که آموزش مبتنی بر پذیرش، تعهد و شفقت بر فاجعه‌پنداری درد، تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا اثر دارد (001/0>p). این اثرات در دوره پیگیری 45 روزه همچنان باقی مانده است<em>.</em> <strong>نتیجه‌گیری:</strong> بر اساس نتایج آموزش مبتنی بر پذیرش، تعهد و شفقت دارای تلویحاتی به‌منظور بهبود وضعیت روان‌شناختی بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا است که از آن‌ می‌توان در راستای بهبود کیفیت زندگی این بیماران بهره برد.fa_IR
dc.format.extent823
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی سلامتfa_IR
dc.relation.ispartofQUARTERLY JOURNAL OF HEALTH PSYCHOLOGYen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30473/hpj.2020.43700.4227
dc.subjectفاجعه پنداری دردfa_IR
dc.subjectتحمل پریشانیfa_IR
dc.subjectرشد پس ازسانحهfa_IR
dc.subjectسندرم فیبرومیالژیاfa_IR
dc.subjectآموزش مبتنی بر پذیرش تعهد و شفقتfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش، تعهد و شفقت بر فاجعه پنداری درد، تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد راهنمایی و مشاوره، گروه روانشناسی، دانشگاه پیام‌نور، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی، دانشگاه پیام‌نور، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue32
dc.citation.spage127
dc.citation.epage142


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد