| dc.contributor.author | عزت پناه, فلورا | fa_IR |
| dc.contributor.author | لطیفی, زهره | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T09:20:34Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T09:20:34Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T09:20:34Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T09:20:34Z | |
| dc.date.issued | 2020-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-01-14 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-10-24 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عزت پناه, فلورا, لطیفی, زهره. (1398). اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش، تعهد و شفقت بر فاجعه پنداری درد، تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا. فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی سلامت, 8(32), 127-142. doi: 10.30473/hpj.2020.43700.4227 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2322-1283 | |
| dc.identifier.issn | 2538-5585 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.30473/hpj.2020.43700.4227 | |
| dc.identifier.uri | http://hpj.journals.pnu.ac.ir/article_6501.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/359686 | |
| dc.description.abstract | <strong>مقدمه:</strong> این مطالعه با هدف تعیین اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش، تعهد و شفقت بر فاجعهپنداری درد، تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا انجام شد. <strong>روش:</strong> این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی دوگروهی سه مرحلهای (پیشآزمون، پسآزمون و پیگیری) بود. 30 نفر از بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا بهصورت نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند و بهطور تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل جایگزین شدند. مداخله برای بیماران گروه آزمایش تحت 10 جلسه اجرا شد. ابزارهای پژوهش شامل مقیاس فاجعهپنداری درد سالیوان و همکاران (1995)، پرسشنامه تحمل پریشانیسیمونز و گاهر (2005) و پرسشنامهی رشد پس از سانحه تدسچی و کالهون (1996) بود<em>.</em> <strong>یافتهها:</strong> نتایج نشان داد که آموزش مبتنی بر پذیرش، تعهد و شفقت بر فاجعهپنداری درد، تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا اثر دارد (001/0>p). این اثرات در دوره پیگیری 45 روزه همچنان باقی مانده است<em>.</em> <strong>نتیجهگیری:</strong> بر اساس نتایج آموزش مبتنی بر پذیرش، تعهد و شفقت دارای تلویحاتی بهمنظور بهبود وضعیت روانشناختی بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا است که از آن میتوان در راستای بهبود کیفیت زندگی این بیماران بهره برد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 823 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی- پژوهشی روانشناسی سلامت | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | QUARTERLY JOURNAL OF HEALTH PSYCHOLOGY | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.30473/hpj.2020.43700.4227 | |
| dc.subject | فاجعه پنداری درد | fa_IR |
| dc.subject | تحمل پریشانی | fa_IR |
| dc.subject | رشد پس ازسانحه | fa_IR |
| dc.subject | سندرم فیبرومیالژیا | fa_IR |
| dc.subject | آموزش مبتنی بر پذیرش تعهد و شفقت | fa_IR |
| dc.title | اثربخشی آموزش مبتنی بر پذیرش، تعهد و شفقت بر فاجعه پنداری درد، تحمل پریشانی و رشد پس از سانحه بیماران مبتلا به سندرم فیبرومیالژیا | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی- پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد راهنمایی و مشاوره، گروه روانشناسی، دانشگاه پیامنور، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار، گروه روانشناسی، دانشگاه پیامنور، تهران، ایران. | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 32 | |
| dc.citation.spage | 127 | |
| dc.citation.epage | 142 | |