دوره 8, شماره 32

 

ارسال های اخیر

  • آموزش زبان فرانسه به کودکان ایرانی با رویکرد ارتباطی 

    حیدری, مهدی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2013-09-23)
    در تاریخ آموزش زبان‏ها،روش سمعی_ بصری و رویکرد ارتباطی در دیدگاه‏های‏ خود نسبت به فرایند آموزش و یادگیری، چالش‏های پردامنه‏ای‏را برانگیخته‏اند.به‏ ویژه آن‏که رویکرد ارتباطی در تقابل با روش‏های آموزشی پیشین-روش دستور زبان‏ ...

  • نقد و بررسی روانکاوانه شخصیت رستم و سهراب(بر اساس داستان رستم و سهراب) 

    قربانی پور, زهرا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2013-09-23)
    شاهنامه فردوسی از ارزنده¬ترین آثار ادبی ایران و جهان است که از دیدگاه¬های گوناگون قابل نقد و بررسی است. این اثر ارزشمند را می¬توان به وسیله روش¬ بین¬رشته¬ای2 که گامی است نوین در راه همسوسازی پژوهش های فردوسی¬شناسی با سایر ...

  • بررسی مبانی دعا از منظر مولوی با تأکید بر مثنوی 

    قنبری, بخشعلی؛ مکی آبادی, طیبه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2013-09-23)
    منظور از مبانی دعا آشنایی با پیش‌فرضهای اساسی پیرامون امر دعاست که به عنوان یکی از محورهای اصلی در امر دعا کردن باید مورد توجه قرار گیرد. بحث شناخت مبانی دعا تاکنون به صورت تخصصی و گسترده از دیدپژوهشگران حوزۀادبیات عرفانی ...

  • نقد دراماتیک داستان رستم و سهراب 

    سلامت باویل, لطیفه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2013-09-23)
    شاهنامه به لحاظ ابعاد زیبایی شناسانه و ویژگی های ساختار ی و زبانی، قابلیت ها وکارکردهای بسیار با ارزشی در حوزه ی هنرهای نمایشی دارد وهر بخش آن می تواند منبع الهامی برای نـگارش آثـار نمایشی باشد. .بـسیاری از آثـار نـمایشی ...

  • بررسی نقد و عناصر عمده عامیانه در ابومسلم نامه (داستان بلند عامیانه دوره صفویه) 

    احمد سلطانی, منیره؛ ارشد, معصومه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, 2013-09-23)
    ابو مسلم نامه، داستان بلند عامیانه دوره صفویه،بن مایه ی مذهبی و دینی داردو مضمون و محور عمده اش تضاد میان خوارج با محبان خاندان پیامبر(ص)است؛ عناصر عمده عامیانه در این داستان بلندعبارتند از: وجود قهرمانان قصه مانند ابومسلم ...