نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorناصرى, فرشتهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T09:01:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T09:01:12Z
dc.date.available1399-07-09T09:01:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T09:01:12Z
dc.date.issued2013-10-23en_US
dc.date.issued1392-08-01fa_IR
dc.date.submitted2013-04-29en_US
dc.date.submitted1392-02-09fa_IR
dc.identifier.citationناصرى, فرشته. (1392). نقد ساختارى خسرو و شیرین نظامى با رویکرد به فرایند برجسته‏ سازى. پژوهش های نقد ادبی و سبک شناسی, 4(13), 203-238.fa_IR
dc.identifier.issn2345-5403
dc.identifier.urihttp://lit.iaushk.ac.ir/article_518504.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/353114
dc.description.abstractیکى از مهم‏ترین عناصرى که در سبک‏شناسى شعر مطرح است، ساختار زبانى شعر است؛ ویژگى‏هایى که بر مبناى ساختار آوایى، واژگانى و نحوى زبان استوار است. در مقاله حاضر، کوشش شده است که به سبک‏شناسى ساختارى منظومه "خسرو و شیرین" نظامى، که یکى از مهم ترین آثار ادب غنایى فارسى است، بپردازیم. بنابراین، محوراصلى بحث در تحلیل این منظومه، آن است که بدانیم نظامى در ساختار زبانى شعر خود از چه تمهیداتى بهره برده تا بتوان کلام او را بر اساس اصول ساختارگرایان مورد تحلیل ساختارى (فرمالیستى) قرار داد یا به تعبیر دیگر چطور توانسته از زبان عادى فاصله گرفته و زبان شعرى را بیافریند. و براى خلق شعر غنایى در منظومه "خسرو و شیرین" فرایند برجسته‏سازى و آشنایى‏زدایى در شعر وى چگونه نمود پیدا مى‏کند.fa_IR
dc.format.extent259
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکردfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های نقد ادبی و سبک شناسیfa_IR
dc.subjectسبک‏ شناسى ساختارىfa_IR
dc.subjectفرایند برجسته‏ سازىfa_IR
dc.subjectخسرو و شیرینfa_IR
dc.subjectنظامى گنجوىfa_IR
dc.titleنقد ساختارى خسرو و شیرین نظامى با رویکرد به فرایند برجسته‏ سازىfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامى واحد شهررى.fa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue13
dc.citation.spage203
dc.citation.epage238


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد