نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعدنی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorعابدینی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:58:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:58:47Z
dc.date.available1399-07-09T08:58:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:58:47Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-07en_US
dc.date.submitted1394-04-16fa_IR
dc.identifier.citationمعدنی, سعید, عابدینی, مهدی. (1394). گونه شناسی فرهنگی کاربران محبوب شبکه اجتماعی فیسنما به روش نظریه زمینه ای. فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات میان فرهنگی, 10(25), 49-75.fa_IR
dc.identifier.issn1735-8663
dc.identifier.urihttp://icsq.journals.iau.ir/article_525042.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352302
dc.description.abstractتکنولوژی‌های اطلاعاتی تاثیرات شگرفی بر جامعه گذاشته‌اند که مهم‌ترین بخش از این تاثیرات بر فرهنگ بوده، چیزی که بارلو آن را جدی‌ترین تحول فرهنگی از کشف آتش تا کنون می‌داند. از مهمترین تکنولوژی‌های اطلاعاتی در چند سال اخیر شبکه‌های اجتماعی هستند که رشد غیر قابل باوری به لحاظ جذب کاربر داشته‌اند. در ایران نیز شبکه اجتماعی با نام فیس‌نما توانسته در عرض 3 سال حدود 2 میلیون کاربر به خود جذب کرده و در صدر پربیننده‌ترین سایت‌های ایرانی قرار گیرد. هدف از این تحقیق، این است که بدانیم کابران شبکه اجتماعی فیس‌نما در چند گونه فرهنگی جای می‌گیرند. به دلیل اینکه تا به حال کار تحقیقی خاصی در این موضوع صورت نگرفته و نظریات خاصی در این مورد وجود نداشت، لاجرم از روش نظریه زمینه‌ای که مبتنی بر نظریه نیست استفاده کردیم. نتایج تحقیق بیانگر این مطلب بود که 5 گونه اصلی کاربری در شبکه اجتماعی فیس‌نما با عناوین «عاشق و توجه به زندگی عاشقانه»، «علاقمند به زندگی دینی و عمل به توصیه‌های دینی»، «توجه به سخنان بزرگان برای زندگی بهتر»، «شاد و سرزنده و با نشاط»، «تنها و منزوی و دلشکسته» وجود دارد. <br />fa_IR
dc.format.extent406
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات میان فرهنگیfa_IR
dc.subjectهویتfa_IR
dc.subjectمصرفfa_IR
dc.subjectجامعه اطلاعاتیfa_IR
dc.subjectشبکه اجتماعی و فیسنماfa_IR
dc.titleگونه شناسی فرهنگی کاربران محبوب شبکه اجتماعی فیسنما به روش نظریه زمینه ایfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی_ پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم اجتماعی، دانشگاه آِزاد اسلامی، واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای جامعه‌شناسی فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue25
dc.citation.spage49
dc.citation.epage75


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد