| dc.contributor.author | آزاددیسفانی, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | کارشکی, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | امین یزدی, سید امیر | fa_IR |
| dc.contributor.author | عبدخدایی, محمدسعید | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:58:34Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:58:34Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:58:34Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:58:34Z | |
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-08-26 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-06-04 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | آزاددیسفانی, زهرا, کارشکی, حسین, امین یزدی, سید امیر, عبدخدایی, محمدسعید. (1398). طراحی و اعتبار یابی آموزش تلفیقی مبتنی برشبکه های اجتماعی مجازی در آموزش دانشگاهی. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 9(436), 112-95. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-5318 | |
| dc.identifier.issn | 2345-3710 | |
| dc.identifier.uri | http://ictedu.iausari.ac.ir/article_670225.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352228 | |
| dc.description.abstract | هدف پژوهش حاضر، طراحی و اعتبار یابی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی مجازی با رویکرد سازنده گرایی اجتماعی در آموزش دانشگاهی است. برای دستیابی به هدف پژوهش، از روش تحقیق ترکیبی استفاده شد. در بخش کیفی به منظور به دست آوردن طراحی آموزش تلفیقی، از روش تحلیل محتوای قیاسی و در بخش کمی برای اعتبار یابی درونی از نظر متخصصان به روش پیمایشی پرسشنامه ای استفاده شد. در این تحلیل پس از تعریف نظری هر یک از مفاهیم اصلی در پژوهش، با مراجعه به متون علمی موجود پیرامون مولفه های آموزش های مبتنی بر سازنده گرایی اجتماعی، آموزش مبتنی بر شبکه های اجتماعی مجازی و نیز آموزش تلفیقی در بازه زمانی 2018- 2000، تعداد 53 متن علمی با روش نمونه گیری هدفمند، انتخاب و مطالعه گردید بر اساس تحلیل محتوای انجام شده، 6 مولفه تجزیه و تحلیل، تعیین اهداف و محتوای آموزشی، تعیین ابزارها و رسانه های آموزشی، تعیین عناصر آموزشی برای اجرا، طراحی تعامل و ارزشیابی به همراه عناصر هریک از این مولفه ها شناسایی شد. در پایان نیز با استناد به الگوهای طراحی آموزشی موجود، طراحی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی با رویکرد سازنده گرایی اجتماعی ارائه گردید. نتایج حاصل از اعتبار یابی درونی نشان داد که طرح آموزش پیشنهادی، از اعتبار مناسب و خوبی برخوردار است و اثر بخشی لازم برای آموزش دانشگاهی را دارا می باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 857 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | fa_IR |
| dc.publisher | Islamic Azad University, Sari Branch | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Information and Communication Technology in Educational Sciences | en_US |
| dc.subject | "آموزش تلفیقی" | fa_IR |
| dc.subject | "شبکه های اجتماعی مجازی" | fa_IR |
| dc.subject | "سازنده گرایی اجتماعی" | fa_IR |
| dc.subject | "تحلیل محتوای قیاسی" | fa_IR |
| dc.subject | "روش تحقیق ترکیبی" | fa_IR |
| dc.title | طراحی و اعتبار یابی آموزش تلفیقی مبتنی برشبکه های اجتماعی مجازی در آموزش دانشگاهی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، روان شناسی تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه روان شناسی مشاوره و تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد گروه روان شناسی مشاوره و تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه روان شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 436 | |
| dc.citation.spage | 112 | |
| dc.citation.epage | 95 | |