نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآزاددیسفانی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorکارشکی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorامین یزدی, سید امیرfa_IR
dc.contributor.authorعبدخدایی, محمدسعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:58:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:58:34Z
dc.date.available1399-07-09T08:58:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:58:34Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-26en_US
dc.date.submitted1398-06-04fa_IR
dc.identifier.citationآزاددیسفانی, زهرا, کارشکی, حسین, امین یزدی, سید امیر, عبدخدایی, محمدسعید. (1398). طراحی و اعتبار یابی آموزش تلفیقی مبتنی برشبکه های اجتماعی مجازی در آموزش دانشگاهی. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 9(436), 112-95.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_670225.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352228
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر، طراحی و اعتبار یابی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی مجازی با رویکرد سازنده گرایی اجتماعی در آموزش دانشگاهی است. برای دستیابی به هدف پژوهش، از روش تحقیق ترکیبی استفاده شد. در بخش کیفی به منظور به دست آوردن طراحی آموزش تلفیقی، از روش تحلیل محتوای قیاسی و در بخش کمی برای اعتبار یابی درونی از نظر متخصصان به روش پیمایشی پرسشنامه ای استفاده شد. در این تحلیل پس از تعریف نظری هر یک از مفاهیم اصلی در پژوهش، با مراجعه به متون علمی موجود پیرامون مولفه های آموزش های مبتنی بر سازنده گرایی اجتماعی، آموزش مبتنی بر شبکه های اجتماعی مجازی و نیز آموزش تلفیقی در بازه زمانی 2018- 2000، تعداد 53 متن علمی با روش نمونه گیری هدفمند، انتخاب و مطالعه گردید بر اساس تحلیل محتوای انجام شده، 6 مولفه تجزیه و تحلیل، تعیین اهداف و محتوای آموزشی، تعیین ابزارها و رسانه های آموزشی، تعیین عناصر آموزشی برای اجرا، طراحی تعامل و ارزشیابی به همراه عناصر هریک از این مولفه ها شناسایی شد. در پایان نیز با استناد به الگوهای طراحی آموزشی موجود، طراحی آموزش تلفیقی مبتنی بر شبکه های اجتماعی با رویکرد سازنده گرایی اجتماعی ارائه گردید. نتایج حاصل از اعتبار یابی درونی نشان داد که طرح آموزش پیشنهادی، از اعتبار مناسب و خوبی برخوردار است و اثر بخشی لازم برای آموزش دانشگاهی را دارا می باشد.fa_IR
dc.format.extent857
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subject"آموزش تلفیقی"fa_IR
dc.subject"شبکه های اجتماعی مجازی"fa_IR
dc.subject"سازنده گرایی اجتماعی"fa_IR
dc.subject"تحلیل محتوای قیاسی"fa_IR
dc.subject"روش تحقیق ترکیبی"fa_IR
dc.titleطراحی و اعتبار یابی آموزش تلفیقی مبتنی برشبکه های اجتماعی مجازی در آموزش دانشگاهیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، روان شناسی تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان شناسی مشاوره و تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روان شناسی مشاوره و تربیتی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue436
dc.citation.spage112
dc.citation.epage95


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد