| dc.contributor.author | میرزائیان, وحید رضا | fa_IR |
| dc.contributor.author | طالبی, سید حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | رودباری, مریم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:58:26Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:58:26Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:58:26Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:58:26Z | |
| dc.date.issued | 2020-06-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-04-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-02-27 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-12-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | میرزائیان, وحید رضا, طالبی, سید حسن, رودباری, مریم. (1399). تاثیر آموزش محتوی درس زبان انگلیسی عمومی با استفاده از وبکوئست بر یادگیری و یادداری دانشجویان. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 10(440), 5-23. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2228-5318 | |
| dc.identifier.issn | 2345-3710 | |
| dc.identifier.uri | http://ictedu.iausari.ac.ir/article_672974.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352183 | |
| dc.description.abstract | هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر استفاده از وبکوئست بعنوان ابزاری فناورانه بر یاددگیری و یادداری مطالب درسی زبان انگلیسی عمومی در محیط دانشگاهی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش شبه آزمایشی است. از کل جامعه آماری دانشجویان که تعداد 133 دانشجوی دختر مقطع کارشناسی دانشگاه الزهرا در درس زبان عمومی بود با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، دو کلاس 25 نفره یکی به عنوان گروه کنترل و دیگری به عنوان گروه آزمایش در نظر گرفته شد و میزان یادگیری و یادداری مطالب درسی با یک پیش آزمون و دو پس آزمون مورد بررسی قرار گرفت. گروه آزمایش با استفاده از یک وبکوئست مورد آموزش قرار گرفت و گروه کنترل به روش سنتی مطالب درس زبان عمومی را فرا گرفت. پس از دو ماه، آزمونی محقق ساخته جهت سنجش یادگیری و پس از یک ماه، همان آزمون مجدد بعنوان سنجش یادداری به دانشجویان داده شد. داده ها نشان داد بین نتایج هر دو آزمون یادگیری و یادداری دانشجویان در مقایسه با گروه سنتی تفاوت معنی داری وجود دارد و میتوان نتیجه گرفت استفاده از این فناوری در آموزش درس زبان عمومی موثر بوده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 627 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری | fa_IR |
| dc.publisher | Islamic Azad University, Sari Branch | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Information and Communication Technology in Educational Sciences | en_US |
| dc.subject | زبان انگلیسی عمومی | fa_IR |
| dc.subject | وب کوئست | fa_IR |
| dc.subject | یادگیری | fa_IR |
| dc.subject | یادداری | fa_IR |
| dc.title | تاثیر آموزش محتوی درس زبان انگلیسی عمومی با استفاده از وبکوئست بر یادگیری و یادداری دانشجویان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه آموزشی زبان انگلیسی، دانشگاه الزهرا،تهران،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه آموزشی زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه مازندران ،بابلسر،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | هیات علمی گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا، نکا ،ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 440 | |
| dc.citation.spage | 5 | |
| dc.citation.epage | 23 | |