نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرزائیان, وحید رضاfa_IR
dc.contributor.authorطالبی, سید حسنfa_IR
dc.contributor.authorرودباری, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:58:26Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:58:26Z
dc.date.available1399-07-09T08:58:26Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:58:26Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-02-27en_US
dc.date.submitted1398-12-08fa_IR
dc.identifier.citationمیرزائیان, وحید رضا, طالبی, سید حسن, رودباری, مریم. (1399). تاثیر آموزش محتوی درس زبان انگلیسی عمومی با استفاده از وب‌کوئست بر یادگیری و یادداری دانشجویان. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 10(440), 5-23.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_672974.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352183
dc.description.abstractهدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر استفاده از وب‌کوئست بعنوان ابزاری فناورانه بر یاددگیری و یادداری مطالب درسی زبان انگلیسی عمومی در محیط دانشگاهی است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ روش شبه آزمایشی است. از کل جامعه آماری دانشجویان که تعداد 133 دانشجوی دختر مقطع کارشناسی دانشگاه الزهرا در درس زبان عمومی بود با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده، دو کلاس 25 نفره یکی به عنوان گروه کنترل و دیگری به عنوان گروه آزمایش در نظر گرفته شد و میزان یادگیری و یادداری مطالب درسی با یک پیش آزمون و دو پس آزمون مورد بررسی قرار گرفت. گروه آزمایش با استفاده از یک وب‌کوئست مورد آموزش قرار گرفت و گروه کنترل به روش سنتی مطالب درس زبان عمومی را فرا گرفت. پس از دو ماه، آزمونی محقق ساخته جهت سنجش یادگیری و پس از یک ماه،‌ همان آزمون مجدد بعنوان سنجش یادداری به دانشجویان داده شد. داده ها نشان داد بین نتایج هر دو آزمون یادگیری و یادداری دانشجویان در مقایسه با گروه سنتی تفاوت معنی داری وجود دارد و می‌توان نتیجه گرفت استفاده از این فناوری در آموزش درس زبان عمومی موثر بوده است.fa_IR
dc.format.extent627
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectزبان انگلیسی عمومیfa_IR
dc.subjectوب کوئستfa_IR
dc.subjectیادگیریfa_IR
dc.subjectیادداریfa_IR
dc.titleتاثیر آموزش محتوی درس زبان انگلیسی عمومی با استفاده از وب‌کوئست بر یادگیری و یادداری دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه آموزشی زبان انگلیسی، دانشگاه الزهرا،‌تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه آموزشی زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه مازندران ،بابلسر،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا، نکا ،ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue440
dc.citation.spage5
dc.citation.epage23


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد