نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorتقوایی یزدی, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:58:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:58:19Z
dc.date.available1399-07-09T08:58:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:58:19Z
dc.date.issued2019-01-21en_US
dc.date.issued1397-11-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-05en_US
dc.date.submitted1398-02-15fa_IR
dc.identifier.citationتقوایی یزدی, مریم. (1397). تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر خودکارآمدی و سازگاری اجتماعی دانشجویان. فصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 9(234), 45-60.fa_IR
dc.identifier.issn2228-5318
dc.identifier.issn2345-3710
dc.identifier.urihttp://ictedu.iausari.ac.ir/article_664707.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/352145
dc.description.abstractهدف از این پژوهش بررسی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر خودکارآمدی و سازگاری اجتماعی دانشجویان دختر دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در سال 1397 بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل دانشجویان دختر دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری به تعداد 400 نفر بود. روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 205 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. روش‌های گرد‌آوری اطلاعات کتابخانه‌ای و میدانی بود. ابزار گرد‌آوری اطلاعات برای فناوری اطلاعات از پرسشنامه استانداد مقیمی و همکاران (1391) با پایایی 79/0 و برای خودکارآمدی از پرسشنامه جینک و مورگان (1999) با پایایی 81/0 و برای سازگاری اجتماعی از پرسشنامه پیکل و ویسمن (1999) با پایایی 87/0استفاده شد. روایی پرسشنامه‌ها توسط کارشناسان و متخصصان مورد تأیید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از آمار توصیفی(جداول توزیع فراوانی، نمودارهای ستونی و میانگین و انحراف استاندارد) و استنباطی (آزمون‌ کلموگروف اسمیرنوف و آزمون t ) باکمک نرم‌افزار SPSS انجام شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که فناوری اطلاعات و ارتباطات بر سازگاری دانشجویان تاثیر مثبت و معنادار داشته است. فناوری اطلاعات و ارتباطات بر خودکارآمدی دانشجویان تاثیر مثبت و معنادار داشته است. خودکارآمدی بر سازگاری دانشجویان تاثیر مثبت و معنادار داشته است.fa_IR
dc.format.extent249
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ساریfa_IR
dc.publisherIslamic Azad University, Sari Branchen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofInformation and Communication Technology in Educational Sciencesen_US
dc.subjectفناوری اطلاعات و ارتباطاتfa_IR
dc.subjectخودکارآمدیfa_IR
dc.subjectسازگاری اجتماعیfa_IR
dc.titleتأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر خودکارآمدی و سازگاری اجتماعی دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ساری، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue234
dc.citation.spage45
dc.citation.epage60
nlai.contributor.orcid0000000300667078


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد