نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصدری اصفهانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorنخعی نژاد, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorنبی زاده مرزیانی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:52:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:52:09Z
dc.date.available1399-07-09T08:52:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:52:09Z
dc.date.issued2020-02-20en_US
dc.date.issued1398-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-15en_US
dc.date.submitted1398-05-24fa_IR
dc.identifier.citationصدری اصفهانی, علی, نخعی نژاد, مهدی, نبی زاده مرزیانی, سعید. (1398). مدل موجودی و قیمت گذاری با توابع خطی تقاضا وابسته به قیمت، هزینه نگهداری وابسته به زمان و مقدار تخفیف(هزینه خرید). نشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید, 7(15), 305-321. doi: 10.22084/ier.2020.19867.1883fa_IR
dc.identifier.issn2345-2269
dc.identifier.issn2345-4180
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22084/ier.2020.19867.1883
dc.identifier.urihttps://ier.basu.ac.ir/article_3267.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/350109
dc.description.abstractدر مدل‌های موجودی مبتنی بر مدل اقتصادی سفارش، نرخ تقاضا و هزینه نگهداری مقداری ثابت در نظر گرفته می‌شوند و هزینه خرید هم صرف‌نظر از اندازه سفارش ثابت فرض می‌شود. در دنیای واقعی، نرخ تقاضا می‌تواند تحت تأثیر متغیرهای زیادی مانند تغییرات فصلی و قیمت فروش و در دسترس بودن قرار گیرد. همچنین هزینه نگهداری نیز در مدت‌زمان ذخیره‌سازی در انبار افزایش‌یافته و هزینه خرید واحد هم در اندازه سفارش‌های بالاتر، با توجه به مقدار تخفیف کاهش می‌یابد. هدف این مقاله، توسعه مدل موجودی و قیمت‌گذاری یک محصول در یک زنجیره تأمین شامل چند تأمین‌کننده، چند تولیدکننده و چند مشتری که دارای توابع خطی تقاضـا وابسته به قیمت فروش، هزینه نگهـداری وابسته به زمـان ذخیره‌سازی در انبار و هزینه خــرید وابسته به اندازه سـفارش می‌باشد به‌نحوی‌که سه مورد همزمان در مدل در نظرگرفته می‌شود. بر اساس این فرضیات، یک مدل ریاضی فرمول‌بندی شده و یک الگوریتم حل دستیابی به جواب بهینه با توجه به حداکثر رساندن سود کل، توسعه داده می‌شود، یک مطالعه موردی از مسئله در یک کارخانه تولیدی انجام گرفته و با استفاده از داده‌های مسئله، تجزیه‌وتحلیل حساسیت روی اثر پارامترهای مختلف بر جواب بهینه انجــام شده است. یافته‌های ما نشان‌دهنده آن است که ابتدا، پارامتـرهای تـابع تقـاضا و سپس پارامتـرهای هـزینه خـرید و سفـارش دهـی؛ تأثیرگذارترین عوامل روی تابع سـود خواهند بود. همچنین با بررسی دقیق و کاربردی نشان خواهیم داد که در کارخانجات تولیـدی، سود بالاتر همیشه از قیمت فروش بالاتر به دست نخواهد آمد بلکه با در نظر گرفتن سیاست‌های تخفیف از سوی تأمین‌کنندگان مـواد اولیـه، ضمن کاهـش هـزینه خرید و سفارش‌دهی و اعمال مدیریت در کاهش هزینه نگهداری به‌طور همزمان نیز می‌توان با کاهـش قیمت تمـام شده محصـول و بالا بردن تقاضـای ثابت، سود بیشتر را نیز انتظار داشت.fa_IR
dc.format.extent1147
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.publisherBu-Ali Sina Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولیدfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Industrial Engineering Research in Production Systemsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22084/ier.2020.19867.1883
dc.subjectمدل موجودی و قیمت گذاریfa_IR
dc.subjectتوابع خطی تقاضا-قیمتfa_IR
dc.subjectهزینه نگهداریfa_IR
dc.subjectهزینه خرید و تخفیف کلیfa_IR
dc.titleمدل موجودی و قیمت گذاری با توابع خطی تقاضا وابسته به قیمت، هزینه نگهداری وابسته به زمان و مقدار تخفیف(هزینه خرید)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمدیر گروه مهندسی صنایع دانشگاه علم وهنر یزدfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه یزد، ایران، یزدfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد صنایعfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue15
dc.citation.spage305
dc.citation.epage321


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد