نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorچهارسوقی, سید کمالfa_IR
dc.contributor.authorممیزی, فریدfa_IR
dc.contributor.authorیزدخواستی, امینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:51:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:51:55Z
dc.date.available1399-07-09T08:51:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:51:55Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-11-17en_US
dc.date.submitted1392-08-26fa_IR
dc.identifier.citationچهارسوقی, سید کمال, ممیزی, فرید, یزدخواستی, امین. (1393). توسعه مدل مکان یابی هاب بر مبنای صرفه‌جویی اقتصادی جریان ها با استفاده از وسایل حمل و نقل ظرفیت دار و محدودیت جریان ورودی به هاب. نشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید, 2(4), 1-19.fa_IR
dc.identifier.issn2345-2269
dc.identifier.issn2345-4180
dc.identifier.urihttps://ier.basu.ac.ir/article_942.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/350033
dc.description.abstractهاب­ها تسهیلات ویژه هستند که به عنوان ایستگاه­های واسطه، درسیستم­های توزیع به تعیین مسیر و سازماندهی جریان بین نقاط مبدأ/مقصد می­پردازند. بیشتر مدل‌های مکان­یابی هاب بدون توجه به میزان جریان بین غیرهاب و هاب پارامترهای جریمه χ و δ را، که درتابع هدف به عنوان ضریب هستند، بزرگتر از یک فرض کرده­اند. این امر می­تواند بطور جدی تعداد و مکان هاب­ها را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین درمدل­های کلاسیک مکان­یابی هاب میزان جریان ورودی به هاب نامحدود است که این مساله ممکن است منجر به ساختار تخصیصی گردد که یک هاب درصد بالایی از انتقال جریان شبکه را بر عهده داشته باشد. در این حالت، در صورت بروز اختلال نظیر شرایط  نامساعد جوی، حملات تروریستی و یا ترافیک بسیار بالا می­تواند هاب مورد نظر را از دسترس خارج کند. در واقع مدل­های هاب کلاسیک هزینه نقل و انتقال جریان را به طور صحیح مدل­سازی نمی‌کنند. بر این اساس مقاله پیش­رو سعی در مدل­سازی وحل مسأله مکان­یابی هاب با استفاده از وسایل حمل و نقل ظرفیت­دار به جای پارامترهای جریمه بین گره­های غیرهاب با هاب و همچنین محدودیت جریان ورودی به هاب دارد. برای این منظور هزینه انتقال جریان بین گره­ها متناسب با تعداد وسایل نقلیه مورد نیاز محاسبه می­شود. با توجه به پیچیدگی مدل پیشنهادی رویکردی فرابتکاری برمبنای دو الگوریتم ژنتیک و جست و جو همسایگی سلسله مراتبی توسعه داده شده است. نتایج نشان از عملکرد بالای الگوریتم فراابتکاری ترکیبی پیشنهادی دارد.fa_IR
dc.format.extent863
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.publisherBu-Ali Sina Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولیدfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Industrial Engineering Research in Production Systemsen_US
dc.subjectمکانیابی هابfa_IR
dc.subjectپارامتر جریمهfa_IR
dc.subjectظرفیت وسایل حمل و نقلfa_IR
dc.subjectالگوریتم ژنتیکfa_IR
dc.subjectالگوریتم جست و جو همسایگی سلسله مراتبیfa_IR
dc.subjectالگوریتم های هیورستیک و متاهیورستیک در سیستم‌های تولیدfa_IR
dc.subjectمکانیابی و جانمایی تسهیلات و مسیریابی وسایل نقلیهfa_IR
dc.titleتوسعه مدل مکان یابی هاب بر مبنای صرفه‌جویی اقتصادی جریان ها با استفاده از وسایل حمل و نقل ظرفیت دار و محدودیت جریان ورودی به هابfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی/ دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری/ دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری/ دانشگاه یزدfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue4
dc.citation.spage1
dc.citation.epage19


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد