نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری, عزیزالهfa_IR
dc.contributor.authorصادقی سروستانی, آیلینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:51:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:51:54Z
dc.date.available1399-07-09T08:51:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:51:54Z
dc.date.issued2014-08-23en_US
dc.date.issued1393-06-01fa_IR
dc.date.submitted2013-12-16en_US
dc.date.submitted1392-09-25fa_IR
dc.identifier.citationجعفری, عزیزاله, صادقی سروستانی, آیلین. (1393). مدلسازی مسئله مکانیابی-مسیریابی باز با تحویل چندبخشی و حل آن با استفاده از الگوریتم انجماد تدریجی. نشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید, 2(3), 47-61.fa_IR
dc.identifier.issn2345-2269
dc.identifier.issn2345-4180
dc.identifier.urihttps://ier.basu.ac.ir/article_818.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/350028
dc.description.abstractاز چالش انگیزترین مسائل موجود در مدیریت زنجیره­ی تأمینمسئله مکانیابی-مسیریابی می­باشد. در واقعیت بسیاری از شرکت­ها برای تأمین تقاضای مشتریانشان، وسایل نقلیه مورد نیاز خود را کرایه می­کنند بنابراین این وسایل نقلیه پس از اتمام کار به این شرکت­ها باز نمی­گردند. از طرفی مدیران همواره با این مسئله مواجه هستند که تأمین تقاضای هر مشتری در یک نوبت سود بیشتری را نتیجه می­دهد یا تحویل تقاضای آنان در چند بخش منجر به افزایش سود می­شود. بنابراین در این مقاله برای پاسخ به این چالش و نزدیکتر شدن به دنیای واقعی، مسئله جدیدی در ادبیات این حوزه به نام مسئله مکانیابی-مسیریابی باز با تحویل چندبخشی مدلسازی و با توجه به NP-Hard بودن آن، برای حل مسئله از دو الگوریتم جستجوی ممنوع و انجماد تدریجی استفاده شده است. مدل ریاضی حاصل توسط نرم­افزارCPLEX10.1 برای نمونه مسائل در اندازه‌های کوچک اجرا و برای اجرای بهتر روش­های حل پیشنهادی، یک الگوریتم ابتکاری برای تولید جواب اولیه مناسب معرفی گردیده است. در انتها پس از تولید مثال­های آزمایشی جدید و تنظیم پارامتر الگوریتم­های پیشنهادی با کمک طراحی آزمایشات، نتایج عددی حاصل از حل مدل به­طور دقیق و با استفاده از الگوریتم­های پیشنهادی تحلیل شده است. نتایج گویای کارایی این دو الگوریتم و برتری الگوریتم انجماد تدریجی نسبت به الگوریتم جستجوی ممنوع می­باشند. همچنین نتایج نشان می­دهند درنظرگرفتن فرض تحویل چندبخشی تقاضای مشتریان منجر به کاهش هزینه­ی نهایی می­شود، به ویژه اگر واریانس تقاضای مشتریان کوچک و میانگین آنها بین نصف و سه چهارم ظرفیت وسایل نقلیه باشد.fa_IR
dc.format.extent749
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.publisherBu-Ali Sina Universityen_US
dc.relation.ispartofنشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولیدfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Industrial Engineering Research in Production Systemsen_US
dc.subjectمدیریت زنجیره تأمینfa_IR
dc.subjectمسئله مکانیابی_مسیریابی باز با تحویل چند بخشیfa_IR
dc.subjectجستجوی ممنوعfa_IR
dc.subjectآنیل شبیه‌سازیfa_IR
dc.subjectطراحی آزمایشاتfa_IR
dc.subjectزنجیره تامین و لجستیکfa_IR
dc.subjectمکانیابی و جانمایی تسهیلات و مسیریابی وسایل نقلیهfa_IR
dc.titleمدلسازی مسئله مکانیابی-مسیریابی باز با تحویل چندبخشی و حل آن با استفاده از الگوریتم انجماد تدریجیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار مهندسی صنایع/ دانشگاه علم و فرهنگfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد/ دانشگاه علم و فرهنگfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage47
dc.citation.epage61


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد