| dc.contributor.author | جعفری, عزیزاله | fa_IR |
| dc.contributor.author | صادقی سروستانی, آیلین | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:51:54Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:51:54Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:51:54Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:51:54Z | |
| dc.date.issued | 2014-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-12-16 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-09-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جعفری, عزیزاله, صادقی سروستانی, آیلین. (1393). مدلسازی مسئله مکانیابی-مسیریابی باز با تحویل چندبخشی و حل آن با استفاده از الگوریتم انجماد تدریجی. نشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید, 2(3), 47-61. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2345-2269 | |
| dc.identifier.issn | 2345-4180 | |
| dc.identifier.uri | https://ier.basu.ac.ir/article_818.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/350028 | |
| dc.description.abstract | از چالش انگیزترین مسائل موجود در مدیریت زنجیرهی تأمینمسئله مکانیابی-مسیریابی میباشد. در واقعیت بسیاری از شرکتها برای تأمین تقاضای مشتریانشان، وسایل نقلیه مورد نیاز خود را کرایه میکنند بنابراین این وسایل نقلیه پس از اتمام کار به این شرکتها باز نمیگردند. از طرفی مدیران همواره با این مسئله مواجه هستند که تأمین تقاضای هر مشتری در یک نوبت سود بیشتری را نتیجه میدهد یا تحویل تقاضای آنان در چند بخش منجر به افزایش سود میشود. بنابراین در این مقاله برای پاسخ به این چالش و نزدیکتر شدن به دنیای واقعی، مسئله جدیدی در ادبیات این حوزه به نام مسئله مکانیابی-مسیریابی باز با تحویل چندبخشی مدلسازی و با توجه به NP-Hard بودن آن، برای حل مسئله از دو الگوریتم جستجوی ممنوع و انجماد تدریجی استفاده شده است. مدل ریاضی حاصل توسط نرمافزارCPLEX10.1 برای نمونه مسائل در اندازههای کوچک اجرا و برای اجرای بهتر روشهای حل پیشنهادی، یک الگوریتم ابتکاری برای تولید جواب اولیه مناسب معرفی گردیده است. در انتها پس از تولید مثالهای آزمایشی جدید و تنظیم پارامتر الگوریتمهای پیشنهادی با کمک طراحی آزمایشات، نتایج عددی حاصل از حل مدل بهطور دقیق و با استفاده از الگوریتمهای پیشنهادی تحلیل شده است. نتایج گویای کارایی این دو الگوریتم و برتری الگوریتم انجماد تدریجی نسبت به الگوریتم جستجوی ممنوع میباشند. همچنین نتایج نشان میدهند درنظرگرفتن فرض تحویل چندبخشی تقاضای مشتریان منجر به کاهش هزینهی نهایی میشود، به ویژه اگر واریانس تقاضای مشتریان کوچک و میانگین آنها بین نصف و سه چهارم ظرفیت وسایل نقلیه باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 749 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه بوعلی سینا | fa_IR |
| dc.publisher | Bu-Ali Sina University | en_US |
| dc.relation.ispartof | نشریه پژوهش های مهندسی صنایع در سیستم های تولید | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Industrial Engineering Research in Production Systems | en_US |
| dc.subject | مدیریت زنجیره تأمین | fa_IR |
| dc.subject | مسئله مکانیابی_مسیریابی باز با تحویل چند بخشی | fa_IR |
| dc.subject | جستجوی ممنوع | fa_IR |
| dc.subject | آنیل شبیهسازی | fa_IR |
| dc.subject | طراحی آزمایشات | fa_IR |
| dc.subject | زنجیره تامین و لجستیک | fa_IR |
| dc.subject | مکانیابی و جانمایی تسهیلات و مسیریابی وسایل نقلیه | fa_IR |
| dc.title | مدلسازی مسئله مکانیابی-مسیریابی باز با تحویل چندبخشی و حل آن با استفاده از الگوریتم انجماد تدریجی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار مهندسی صنایع/ دانشگاه علم و فرهنگ | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد/ دانشگاه علم و فرهنگ | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 47 | |
| dc.citation.epage | 61 | |