نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T08:48:45Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:48:45Z
dc.date.available1399-07-09T08:48:45Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:48:45Z
dc.date.issued2011-09-23en_US
dc.date.issued1390-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-23en_US
dc.date.submitted1395-02-04fa_IR
dc.identifier.citation(1390). بررسی اثر جیره‌بندی اعتباری در بازارهای کالا، پول و اوراق قرضه با استفاده از قانون والراس. پژوهشهای اقتصادی ایران, 16(48), 1-24.fa_IR
dc.identifier.issn1726-0728
dc.identifier.issn2476-6445
dc.identifier.urihttp://ijer.atu.ac.ir/article_3020.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/348938
dc.description.abstract<strong>یکی از مهم‌ترین موضوعات در بازارهای مالی به خصوص برای بانک‌ها، مسئله اطلاعات نامتقارن<strong>[1]</strong> است. عدم اطلاعات کافی یک بانک از ویژگی‌های اعتباری، نوع ترجیحات و به‌طور کلی از میزان ریسک وام‌گیرنده، می‌تواند موجب بدگزینی<strong>[2]</strong> شود. در این حالت، هزینه متوسط پرداخت وام برای سیستم بانکی افزایش می‌یابد. سیستم بانکی برای کاهش این هزینه نرخ بهره را افزایش می‌دهد. این مورد نیز به نوبه خود موجب می‌شود افراد با ریسک اعتباری پایین مایل به دریافت وام نشوند و در این صورت تعداد وام‌گیرندگان با ریسک اعتباری پایین، کاهش می‌یابد. بنابراین، افزایش نرخ بهره نیز احتمال بدگزینی را افزایش می‌دهد. بنابراین در این حالت، بانک‌ها لزوماً تمایل به افزایش نرخ بهره را ندارند. در نتیجه اقدام به تعیین سقف نرخ بهره با نرخ بهره پایین‌تر از تعادل (در نتیجه آن، مازاد تقاضا در بازار وام) می‌کنند و به دنبال آن، به علت وجود مازاد تقاضای وام اعتبار برای پاک شدن و تسویه بازار اعتبار، وام و اعتبار جیره‌بندی می‌شود. در این مقاله، جیره‌بندی اعتباری<strong>[3]</strong> و بررسی تأثیر آن بر بازارهای پول، اوراق قرضه و کالا  با استفاده از قانون والراس مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین با استفاده از  تقاضای مؤثر<strong>[4]</strong> اثبات می‌شود که هنگام جیره‌بندی اعتباری، قانون والراس در بازار مؤثر، صادق نیست و تنها در صورتی این قانون در بازار مؤثر صادق است که ابعاد پولی بازار اوراق قرضه (بازار اعتباری) نیز در مدل لحاظ شود. </strong> <br /><br clear="all" /> <br /> <br />[1]. Asymmetric Information <br /> <br /> <br />[2]. Adverse Selection <br /> <br /> <br />[3]. Credit Rationing <br /> <br /> <br />[4]. Effective Demandfa_IR
dc.format.extent263
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهشهای اقتصادی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Economic researchen_US
dc.subjectجیره‌بندی اعتباریfa_IR
dc.subjectقانون والرسfa_IR
dc.subjectتقاضای موثرfa_IR
dc.subjectتقاضای تصوریfa_IR
dc.subjectبازار کالا و پولfa_IR
dc.titleبررسی اثر جیره‌بندی اعتباری در بازارهای کالا، پول و اوراق قرضه با استفاده از قانون والراسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume16
dc.citation.issue48
dc.citation.spage1
dc.citation.epage24


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد