| dc.contributor.author | شریف زاده, ابوالقاسم | fa_IR |
| dc.contributor.author | محبوبی, محمدرضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T08:42:07Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T08:42:07Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T08:42:07Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T08:42:07Z | |
| dc.date.issued | 2012-09-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-07-01 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | شریف زاده, ابوالقاسم, محبوبی, محمدرضا. (1391). تحلیل دستاوردهای مورد انتظار از دوره کارآموزی در آموزش کشاورزی: مورد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 422(4), 681-691. doi: 10.22059/ijaedr.2012.28597 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-4838 | |
| dc.identifier.issn | 2423-785X | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/ijaedr.2012.28597 | |
| dc.identifier.uri | https://ijaedr.ut.ac.ir/article_28597.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/346620 | |
| dc.description.abstract | این تحقیق با هدف شناسایی و تحلیل دستاوردهای مورد انتظار از دورههای کارآموزی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل آن دسته از دانشجویان کشاورزی بوده است که در زمان انجام تحقیق دوره کارآموزی خود را گذرانده بودند (378N=). حجم نمونه مورد مطالعه با استفاده از فرمول کوکران محاسبه شده است (123n=) و از تکنیک نمونهگیری طبقهای با انتساب متناسب برای گزینش تصادفی نمونهها بهرهگرفته شده است. ابزار این تحقیق پرسشنامهای محقق ساخته بوده که برای جمعآوری دادهها و اطلاعات مورد نیاز مورد استفاده قرار گرفته است. روایی پرسشنامه بر پایه نظرات گروهی از کارشناسان و اعضای هیات علمی آموزش کشاورزی، تامین و پایایی آن نیز با محاسبهی ضریب آلفای کرونباخ برای 30 پرسشنامه تکمیل شده در طی مطالعه راهنما محرز گردید. برای تجزیه و تحلیل دادههای گردآوری شده از نرمافزارهای SPSS وEXCEL بهره گرفته شده است. بر اساس محاسبه نمره دستاورد کارآموزی و گروهبندی آن، دستاورد کارآموزی 73/15 درصد پاسخگویان در سطح پایین، 17/65 درصد در سطح متوسط و10/19 درصد در سطح بالا ارزیابی شده است. بر مبنای مقایسه میانگین نمره دستاورد کارآموزی، تفاوت معنیداری بین پاسخگویان برحسب نوع انتخاب محل کارآموزی و شرکت / عدم شرکت در جلسه توجیهی و نیز مقطع تحصیلی وجود دارد. تحلیل عاملی دستاوردهای کارآموزی به سه عامل، "دستاوردهای آموزشی و یادگیری"، "توسعه صلاحیتهای حرفهای، شغلی و کارآفرینی" و "توسعه فردی" منجر شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 392 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.publisher | University of Tehran | en_US |
| dc.relation.ispartof | تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Iranian Journal of Agricultural Economics and Development Research | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/ijaedr.2012.28597 | |
| dc.subject | یادگیری تجربی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش کشاورزی | fa_IR |
| dc.subject | دستاوردهای مورد انتظار | fa_IR |
| dc.subject | دوره کارآموزی | fa_IR |
| dc.title | تحلیل دستاوردهای مورد انتظار از دوره کارآموزی در آموزش کشاورزی: مورد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 422 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 681 | |
| dc.citation.epage | 691 | |