نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشریف زاده, ابوالقاسمfa_IR
dc.contributor.authorمحبوبی, محمدرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:42:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:42:07Z
dc.date.available1399-07-09T08:42:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:42:07Z
dc.date.issued2012-09-22en_US
dc.date.issued1391-07-01fa_IR
dc.identifier.citationشریف زاده, ابوالقاسم, محبوبی, محمدرضا. (1391). تحلیل دستاوردهای مورد انتظار از دوره کارآموزی در آموزش کشاورزی: مورد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 422(4), 681-691. doi: 10.22059/ijaedr.2012.28597fa_IR
dc.identifier.issn2008-4838
dc.identifier.issn2423-785X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/ijaedr.2012.28597
dc.identifier.urihttps://ijaedr.ut.ac.ir/article_28597.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/346620
dc.description.abstractاین تحقیق با هدف شناسایی و تحلیل دستاوردهای مورد انتظار از دوره‌های کارآموزی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و به روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق شامل آن دسته از دانشجویان کشاورزی بوده است که در زمان انجام تحقیق دوره کارآموزی خود را گذرانده بودند (378N=). حجم نمونه مورد مطالعه با استفاده از فرمول کوکران محاسبه شده است (123n=) و از تکنیک نمونه‌گیری طبقه‌ای با انتساب متناسب برای گزینش تصادفی نمونه‌ها بهره‌گرفته شده است. ابزار این تحقیق پرسشنامه‌ای محقق ساخته بوده که برای جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات مورد نیاز مورد استفاده قرار گرفته است. روایی پرسشنامه بر پایه نظرات گروهی از کارشناسان و اعضای هیات علمی آموزش کشاورزی، تامین و پایایی آن نیز با محاسبه‌ی ضریب آلفای کرونباخ برای 30 پرسشنامه تکمیل شده در طی مطالعه راهنما محرز گردید. برای تجزیه و تحلیل داده‌های گردآوری شده از نرم‌افزارهای SPSS وEXCEL بهره گرفته شده است. بر اساس محاسبه نمره دستاورد کارآموزی و گروه‌بندی آن، دستاورد کارآموزی 73/15 درصد پاسخگویان در سطح پایین، 17/65 درصد در سطح متوسط و10/19 درصد در سطح بالا ارزیابی شده است. بر مبنای مقایسه میانگین‌ نمره دستاورد کارآموزی، تفاوت معنی‌داری بین پاسخگویان برحسب نوع انتخاب محل کارآموزی و شرکت / عدم شرکت در جلسه توجیهی و نیز مقطع تحصیلی وجود دارد. تحلیل عاملی دستاوردهای کارآموزی به سه عامل، "دستاوردهای آموزشی و یادگیری"، "توسعه صلاحیت‌های حرفه‌ای، شغلی و کارآفرینی" و "توسعه فردی" منجر شده است.fa_IR
dc.format.extent392
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Agricultural Economics and Development Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/ijaedr.2012.28597
dc.subjectیادگیری تجربیfa_IR
dc.subjectآموزش کشاورزیfa_IR
dc.subjectدستاوردهای مورد انتظارfa_IR
dc.subjectدوره کارآموزیfa_IR
dc.titleتحلیل دستاوردهای مورد انتظار از دوره کارآموزی در آموزش کشاورزی: مورد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگانfa_IR
dc.citation.volume422
dc.citation.issue4
dc.citation.spage681
dc.citation.epage691


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد