نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنبهانی, لیزاfa_IR
dc.contributor.authorعمانی, احمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorنوراله نوری وندی, آزادهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:41:50Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:41:50Z
dc.date.available1399-07-09T08:41:50Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:41:50Z
dc.date.issued2017-09-23en_US
dc.date.issued1396-07-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-02en_US
dc.date.submitted1394-09-11fa_IR
dc.identifier.citationنبهانی, لیزا, عمانی, احمدرضا, نوراله نوری وندی, آزاده. (1396). ویژگی های مطلوب سازمان های پشتیبانی کننده آموزش مدیریت پایدار منابع آب در نخلستان های استان خوزستان. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 48(3), 519-531. doi: 10.22059/ijaedr.2017.63970fa_IR
dc.identifier.issn2008-4838
dc.identifier.issn2423-785X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/ijaedr.2017.63970
dc.identifier.urihttps://ijaedr.ut.ac.ir/article_63970.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/346529
dc.description.abstractهدف از این پژوهش، شناسایی ویژگی­های مطلوب سازمان­های پشتیبانی کننده آموزش مدیریت پایدار منابع آب در نخلستان­های استان خوزستان می­باشد. کارشناسان ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیریت جهاد کشاورزی کلیه شهرستان‌های خرماخیز استان خوزستان، جامعه آماری این تحقیق را تشکیل دادند. با توجه به محدود بودن جامعه آماری، از روش تمام شماری جهت تکمیل پرسشنامه، استفاده گردید. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه بود. به­منظور تعیین روایی ابزار تحقیق، از روش پانل متخصصان استفاده شد و برای تعیین پایایی پرسشنامه، با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ میزان پایایی پرسشنامه در وضعیت فعلی 95/0 و در وضعیت مطلوب 90/0 تعیین شد. با توجه به نتایج حاصله میزان پایایی پرسشنامه در حد قابل قبول بود. یافته­ها نشان داد که ویژگی­های سازمان­های پشتیبانی­کننده آموزش مدیریت پایدار منابع آب در وضعیت فعلی و مطلوب دارای اختلاف معنی‌داری می‌باشد (01/0 p ≤). در این مطالعه، علاوه بر تعیین ویژگی­های فعلی سازمان­های پشتیبانی­کننده آموزش مدیریت پایدار منابع آب، ویژگی­های مطلوب سازمان­های پشتیبانی­کننده آموزش مدیریت پایدار منابع آب برای نخل‌کاران طراحی و شناسایی گردید که برحسب اولویت، حضور سازمان‌های مردمی و انجمن‌های کشاورزی، توجه به یادگیری تیمی و کار گروهی در سازمان، اهمیت دادن به توانایی‌های فردی در سازمان، ایجاد آرمان و هدف مشترک در سازمان، در اولویت اول تا چهارم قرار گرفتند.fa_IR
dc.format.extent671
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Agricultural Economics and Development Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/ijaedr.2017.63970
dc.subjectسازمان‌های پشتیبانی کننده مطلوبfa_IR
dc.subjectنظام ترویج کشاورزیfa_IR
dc.subjectمدیریت منابع آبfa_IR
dc.subjectنخل‌کاران استان خوزستانfa_IR
dc.titleویژگی های مطلوب سازمان های پشتیبانی کننده آموزش مدیریت پایدار منابع آب در نخلستان های استان خوزستانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد گروه ترویج کشاورزی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه ترویج کشاورزی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه ترویج کشاورزی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume48
dc.citation.issue3
dc.citation.spage519
dc.citation.epage531


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد