نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکریمی, آصفfa_IR
dc.contributor.authorملک محمدی, ایرجfa_IR
dc.contributor.authorاحمدپور داریانی, محمودfa_IR
dc.contributor.authorرضوانفر, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:41:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:41:46Z
dc.date.available1399-07-09T08:41:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:41:46Z
dc.date.issued2013-09-23en_US
dc.date.issued1392-07-01fa_IR
dc.date.submitted2011-01-19en_US
dc.date.submitted1389-10-29fa_IR
dc.identifier.citationکریمی, آصف, ملک محمدی, ایرج, احمدپور داریانی, محمود, رضوانفر, احمد. (1392). بررسی تأثیر کارآفرینی سازمانی در نتایج و پیامدهای سازمانی ترویج در زمینۀ توسعۀ پایدار کشاورزی با استفاده از مدل معادلات ساختاری. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران, 44(3), 411-427. doi: 10.22059/ijaedr.2013.50229fa_IR
dc.identifier.issn2008-4838
dc.identifier.issn2423-785X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/ijaedr.2013.50229
dc.identifier.urihttps://ijaedr.ut.ac.ir/article_50229.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/346506
dc.description.abstractهدف کلی این تحقیق، بررسی تأثیر کارآفرینی سازمانی در نتایج و پیامدهای سازمانی ترویج در زمینۀ توسعۀ پایدار کشاورزی است. این پژوهش به دنبال شناسایی مؤلفه­های اصلی کارآفرینی سازمانی ترویج و تعیین میزان تأثیر آنها بر نتایج و پیامدهای ترویج در زمینۀ توسعۀ پایدار کشاورزی است­. جامعۀ آماری این پژوهش 2882 نفر از کارشناسان و مروجان ترویج کشاورزی بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه­ای با انتساب متناسب و با استفاده از فرمول کوکران 315 نفر نمونه­گیری شدند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات پرسشنامه بود. روایی صوری پرسشنامه با کسب نظرهای متخصصان و استادان ترویج کشاورزی و کارآفرینی دانشگاه تهران بررسی شد واصلاحات لازم صورت گرفت. به منظور محاسبۀ پایایی پرسشنامه، 30 پرسشنامه از سوی کارشناسان ترویج تکمیل و ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد که مقدار آن برای بخش­های مختلف پرسشنامه بالاتر از 80/0 بود که نشان می­دهد بخش­های مختلف پرسشنامه از پایایی مناسبی برخوردار است. داده‌های گردآوری‌شده با استفاده از نرم‌افزار SPSS،  LISREL و POWER SAMPLE تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که نوآوری، پیشگامی، ریسک­پذیری و نوسازی راهبردی مؤلفه­های اصلی کارآفرینی سازمانی ترویج در زمینۀ توسعۀ پایدار کشاورزی هستند. همچنین کارآفرینی سازمانی ترویج در زمینۀ کشاورزی پایدار بر نتایج و پیامدهای ترویج در زمینۀ توسعۀ پایدار کشاورزی تأثیر مثبت و معنی­داری می­گذارد.fa_IR
dc.format.extent705
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Agricultural Economics and Development Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/ijaedr.2013.50229
dc.subjectترویج کشاورزیfa_IR
dc.subjectتوسعۀ پایدار کشاورزیfa_IR
dc.subjectکارآفرینی سازمانیfa_IR
dc.titleبررسی تأثیر کارآفرینی سازمانی در نتایج و پیامدهای سازمانی ترویج در زمینۀ توسعۀ پایدار کشاورزی با استفاده از مدل معادلات ساختاریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری دانشکدۀ اقتصاد و توسعۀ کشاورزی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکدۀ اقتصاد و توسعۀ کشاورزی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکدۀ کارآفرینی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد دانشکدۀ اقتصاد و توسعۀ کشاورزی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume44
dc.citation.issue3
dc.citation.spage411
dc.citation.epage427


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد