دوره 7, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تأثیر عوامل درونی برتغییرات قیمت سهام شرکتهای سرمایه گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادارتهران
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2017-03-21)هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر عوامل درونی(درآمد هر سهم، سود نقدی هر سهم، نسبت قیمت به درآمد، نسبت نقدینگی، نرخ بازده دارایی و میزان افزایش سرمایه)، بر تغییرات قیمت سهام شرکت های سرمایه گذاری پذیرفته شده در بورس اوراق ...
-
بررسی نقش حسابدار قضایی در دادرسی جرم پولشویی
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2017-03-21)با توجه به گسترده شدن و پیچیده شدن جرم های دارای جنبه مالی مانند جرم پولشویی توسط مجرمان یقه سفید، نیازمند حسابداران قضایی هستیم که بتوانند تقلب را کشف کنند و نظام قضایی را در کشف و پیشگیری از جرم یاری نمایند. هدف از این ...
-
جهانشهروندی شرکتی؛ از مفاهیم تا اقدامات
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2017-03-21)مطالعه ی حاضر به دنبال برداشتن گامی در جهت شفاف سازی مفهوم "جهان شهروندیِ شرکتی" است. همزمان با ظهور این مفهوم طی دهه ی اخیر، دیدگاه های مختلفی درباره ی آن مطرح شده است، با این حال در تعریف این واژه توافق نظر وجود ندارد. ...
-
سیر تحقیقات حسابداری بخش عمومی در ایران و جهان
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2017-03-21)تحقیقات حسابداری بخش عمومی یکی از حوزه های تحقیق مهم رشته حسابداری به شمار می رود. در سالهای اخیر تحقیقات این حوزه تحول زیادی داشته است. هدف این مقاله بررسی سیر تحقیقات حسابداری بخش عمومی در ایران و جهان به روشی توصیفی و ...
-
آزمون استرس: رویکردی نوین برای مدیریت ریسک با تاکید بر کفایت سرمایه بانکها
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2017-03-21)یک بانک چه مقدار سرمایه و نقدینگی برای پشتیبانی از فعالیت های ریسکی خود در شرایط عادی و بحرانی لازم دارد؟ در طی بحران مالی اخیر، پاسخ های ارایه شده به این سوال توسط رویکردهای استانداردی مثل الزامات قانونی نسبتهای سرمایهای، ...
-
رقابت در بازار محصول و تأثیر آن بر سه معیار مهم در تصمیمگیری؛ هزینه نمایندگی، ساختار سرمایه و هزینه سرمایه
(دانشگاه الزهراAlzahra University, 2017-03-21)چکیده: رقابت در بازار محصول میتواند روی بسیاری از عوامل مطرح در شرکت اثرگذار باشد و با این اثرگذاری نقش بسیار پررنگی را در تصمیمگیری مدیران و سرمایهگذاران ایفا کند. از این رو، هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر رقابت در بازار ...



