نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorابطحی, سید ابراهیمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:05:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:05:23Z
dc.date.available1399-07-09T08:05:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:05:23Z
dc.date.issued2014-05-22en_US
dc.date.issued1393-03-01fa_IR
dc.date.submitted2014-01-05en_US
dc.date.submitted1392-10-15fa_IR
dc.identifier.citationابطحی, سید ابراهیم. (1393). روشگانی برای تولید و بهبود برنامه های درسی میان رشته‌ای دوره های کارشناسی ارشد آموزش مهندسی در ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 16(61), 45-68. doi: 10.22047/ijee.2014.5808fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2014.5808
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_5808.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334807
dc.description.abstractتأخیردرگسترشیابرپائیکمکیفیتدوره‌هایدانشگاهیمیانوفرارشته‌ایگرایشهایمهندسیدوآسیب جدیدرمسیرهمسوییباتغییرات مستمر علم و فناوری در جهان است. در این مقاله با اشاره به تجارب و آسیبهایموجوددرجهانوایرانروشگانیبرایتولیدیابهبودایندوره‌هاپیشنهاد‌شده است.‌ چارچوب این روشگان مبتنی بر تعمیم مدلهای زد (زنجیره‌های درسی)، مدل حوزه‌ها و واحدهای دانشی کار گروه مشترک پژوهشی "انجمن ماشینهای رایانشی‌" و "مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک " و تعمیم الگوی "پیکره‌های دانشی" دروس به پیکره‌های دانشی متوازن همجوش است. نام پادمه؛ یعنی پیکره‌های دانشی متوازن همجوش هم به همین دلیل برای آن انتخاب شده است. در این چارچوب سواد اولیه مورد نیاز آغاز دوره‌های میان رشته‌ای، چند رشته‌ای و فرا رشته‌ای به‌گونه‌ای پیش‌بینی و برای تعیین آنها ویژگی و فرایند پیشنهاد می‌شود که از آفت تمایل به برپایی این دوره‌ها یا ادامه تحصیل در آنها در دوره‌های کارشناسی ارشد به علت یا امکان قلت یا عمق کم محتوایی، پیشگیری شود. بخش اول مقاله شامل تبیین مختصر مفروضات و تعاریف استاندارد و رایج مفاهیم پیشا رشته، رشته و پسا رشته‌ای و تبیین تفاوتهای آنها و توجیه لزوم ورود دانشگاههای مهندسی ما به ارائه با کیفیت این دوره‌ها اختصاص دارد. همچنین، پس از تشریح روشگان با ارجاعات کافی، به مشخصات کمینه داوطلبان شرکت در این دوره‌ها اشاره ‌شده است.fa_IR
dc.format.extent2142
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2014.5808
dc.subjectآموزش میان رشته‌ایfa_IR
dc.subjectپیکره های دانشیfa_IR
dc.subjectحوزه ها و واحدهای دانشیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی مدل ـ پایهfa_IR
dc.subjectهمجوشی متوازن بین رشته ایfa_IR
dc.titleروشگانی برای تولید و بهبود برنامه های درسی میان رشته‌ای دوره های کارشناسی ارشد آموزش مهندسی در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریفfa_IR
dc.citation.volume16
dc.citation.issue61
dc.citation.spage45
dc.citation.epage68


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد