نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorپیروی نژاد, زینبfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:05:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:05:22Z
dc.date.available1399-07-09T08:05:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:05:22Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2013-03-02en_US
dc.date.submitted1391-12-12fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, مهدی, پیروی نژاد, زینب. (1392). رابطه بین جو آموزشی و انگیزش درونی با تعهد عاطفی ؛ مطالعه موردی دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 15(60), 71-90. doi: 10.22047/ijee.2014.4596fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2014.4596
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_4596.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334801
dc.description.abstractهدف کلی از این پژوهش بررسی رابطه بین جو آموزشی و انگیزش درونی دانشجویان رشته‌های مهندسی برای تحصیل، با تعهد عاطفی آنان در دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز بود. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان کارشناسی دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز بود که بر اساس جدول کرجسی و مورگان 258 نفر و با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای نسبی به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه انگیزش درونی چویی و همکاران (2009) و پرسشنامه محقق ساخته جو آموزشی با الهام از پرسشنامه جو سازمانی هالپین و کرافت (1962) و زیر‌مقیاس تعهد عاطفی از پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و مایر (1990) بود که پس از محاسبه روایی و پایایی، بین نمونه‌ها توزیع شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روشهای همبستگی پیرسون، تحلیل رگرسیون گام به گام و همزمان استفاده شد. نتایج نشان داد که: 1. متغیر جو آموزشی پیش بینی کننده قوی‌تر تعهد عاطفی دانشجویان است؛ 2. ابعاد علاقه، فشار و ارزش از انگیزش درونی برای تحصیل، قوی‌ترین پیش‌بینی کنندگان تعهد عاطفی دانشجویان بر حسب جنسیت، رشته‌های تحصیلی و محل سکونت آنان است؛ 3. بعد انسجام اجتماعی دانشجو ـ استاد از جو آموزشی، قوی‌ترین پیش‌بینی کننده تعهد عاطفی دانشجویان بر حسب جنسیت، رشته‌های تحصیلی و محل سکونت آنان است.fa_IR
dc.format.extent247
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2014.4596
dc.subjectجو آموزشیfa_IR
dc.subjectانگیزش درونیfa_IR
dc.subjectتعهد عاطفیfa_IR
dc.subjectمحل تحصیلfa_IR
dc.subjectدانشکده مهندسیfa_IR
dc.subjectدانشگاه شیرازfa_IR
dc.titleرابطه بین جو آموزشی و انگیزش درونی با تعهد عاطفی ؛ مطالعه موردی دانشجویان دانشکده مهندسی دانشگاه شیرازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیرازfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شیرازfa_IR
dc.citation.volume15
dc.citation.issue60
dc.citation.spage71
dc.citation.epage90


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد