نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصلاحی, اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorشکرالهی, فتانهfa_IR
dc.contributor.authorاسدی, میتراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T08:04:28Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T08:04:28Z
dc.date.available1399-07-09T08:04:28Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T08:04:28Z
dc.date.issued2005-05-22en_US
dc.date.issued1384-03-01fa_IR
dc.date.submitted2004-12-28en_US
dc.date.submitted1383-10-08fa_IR
dc.identifier.citationصلاحی, اسماعیل, شکرالهی, فتانه, اسدی, میترا. (1384). اهمیت سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 ـ 2000 و استقرار آن در صنعت سرامیک ایران. فصلنامه آموزش مهندسی ایران, 7(25), 97-112. doi: 10.22047/ijee.2005.2547fa_IR
dc.identifier.issn1607-2316
dc.identifier.issn2676-4881
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2005.2547
dc.identifier.urihttp://ijee.ias.ac.ir/article_2547.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/334511
dc.description.abstractمجموعه استانداردهای ایزو 9001 بدین منظور تدوین شده اند تا سازمان ها را از هر نوع و در هر اندازه ای که باشند در استقرار و اجرای مؤثر سیستم های مدیریت کیفیت یاری دهند. اجرای الزامات سیستم مدیریت کیفیت در هر سازمانی، توانایی آن را در ارائه محصولات و خدماتی که دلخواه مشتری باشد، برآورد می کند و هدف از استقرار این سیستم، افزایش رضایت مشتریان است. بدهیی است که برای راهبری و اداره موفق یک سازمان باید آن را به گونه ای نظام مند و شفاف هدایت و کنترل کرد. این موفقیت می تواند در پرتواستقرار و برقرار نگهداشتن سیستم مدیریتی باشد که برای بهبود پیوسته سازمان طراحی شده است و در عین حال به نیازهای مشتریان درون سازمانی و برون سازمانی توجه می کند. برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد های ایزو 9001 باید وضعیت موجود، نقاط ضعف، نقاط قوت و تطابق سازمانی را شناسایی و با این استانداردهامقایسه کرد. ممکن است سازمان ها به این نتیجه برسند که بسیاری از نیازمندی های موجود در استانداردهای ایزو 9001 را در حال حاضر رعایت می کنند، ولی چگونگی آنها ثبت نشده است. ایزو 2000 ـ 9001 تأکید می کند که یک سازمان به تعیین، اجرا، مدیریت، بهبود مستمر و اثر بخشی فرایندهاییی که در سیستم مدیریت کیفیت مورد نیاز است، اهمیت می دهد و تأثیر متقابل این فرایندها را به منظور به دست اوردن اهداف سازمان مدیریت می کند. استقرار سیستم مدیریت کیفیت دارای مراحل هشت گانه ای است که در مقاله حاضر ضمن اشاره مشروح به اهمیت این سیستم ، مراحل استقرار آن نیز بررسی می شود. همچنین، در این مقاله آن دسته از صنایع سرامیک کشور ک موفق به اخذ گواهینامه ایزو 9001 و 9002 شده اند، معرفی خواهند شد.fa_IR
dc.format.extent1930
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.publisherThe Academy of Sciences of I. R. of Iranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه آموزش مهندسی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Engineering Educationen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22047/ijee.2005.2547
dc.subjectسیستم مدیریت کیفیتfa_IR
dc.subjectایزو 9001fa_IR
dc.subjectنگرش سیستمیfa_IR
dc.subjectصنعت سرامیک ایرانfa_IR
dc.titleاهمیت سیستم مدیریت کیفیت ایزو 9001 ـ 2000 و استقرار آن در صنعت سرامیک ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی - پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگاه مواد و انرژیfa_IR
dc.contributor.departmentموسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، پژوهشگاه مواد و انرژیfa_IR
dc.contributor.departmentموسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، پژوهشگاه مواد و انرژیfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue25
dc.citation.spage97
dc.citation.epage112


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد