دوره 12, شماره 48

 

ارسال های اخیر

  • الگوی آموزش الکترونیکی دروس مهندسی 

    عطایی, شروان؛ نجیبی, عاطفه (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2011-02-20)
    فناوریهای نوین امکانات مناسبی برای تسهیل امر آموزش و یادگیری ایجاد کرده است. استفاده مؤثر از این فناوریها در آموزش مستلزم شناخت مدل یادگیری انسان و نقاط قوت و ضعف فناوری است. بر اساس مدل یادگیری انسان، انگیزه فراگیر برای ...

  • ارزیابی شایستگیهای عملی دانشجویان مهندسی الکترونیک، گرایش مخابرات، بر اساس معیارهای استخدام مهندسی مدیریت پروژه در صنایع الکترونیک شیراز 

    محمدی, مهدی؛ بنا کار, فاطمه (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2011-02-20)
    هدف کلی از انجام یافتن این تحقیق ارزیابی شایستگیهای عملی دانشجویان مهندسی الکترونیک، گرایش مخابرات، در دانشگاه‌ صنعتی شیراز بر اساس معیارهای استخدامی مهندسی مدیریت پروژه در صنایع الکترونیک شیراز بود. جامعه آماری این تحقیق ...

  • فناوری و دانش فنی 

    حجازی, جلال؛ دوامی, پرویز؛ توحیدی, ناصر؛ حائریان اردکانی, علی؛ کریمی طاهری, علی؛ محمودی, رضا (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2011-02-20)
    مقاله فناوری و دانش فنی، کار گروهی شاخه مهندسی مواد و معدن، کوششی برای ارائه یک تعریف علمی و فراگیر از تکنولوژی "فناوری" و وجوه تمایز آن با دیگر اصطلاحها نظیر فن "تکنیک"، دانش فنی و علم است. به دلیل وسعت کاربردی اصطلاح ...

  • فضیلتهای اخلاقی فراموش شده درعلوم و مهندسی: نشرعلم 

    صلاحی مقدم, سهیلا؛ مقداری, علی (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2011-02-20)
    روزگار ما روزگار شکوفاییها، توانمندیها و پیشرفتهای بی‌نظیر در عرصه علوم، فناوری، صنعت، تجارت، سرمایه، اقتصاد، سلاح و سیاست است. اما، غم‌انگیز است که در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که هر روز شاهد فراموشی و از بین رفتن فضیلتهای ...

  • طراحی و تدوین مدلی برای بررسی کیفیت دانشگاههای دولتی ایران بر اساس مدلهای رایج کیفیت (رویکرد سیستمی) 

    خراسانی, اباصلت؛ یمنی دوزی سرخابی, محمد؛ پرداختچی, محمد حسن؛ صباغیان, زهرا (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2011-02-20)
    تحقق اهداف و رسالتهای آموزشی، پژوهشی، خدماتی و رشد حرفه‌ای در دانشگاهها نیازمند یک برنامه و مدیریت کیفی جامع است. علی‌رغم تلاشهای زیادی که در حوزه آموزش عالی صورت پذیرفته است، مع ذالک در آموزش عالی کشور برخی از نارساییها ...

  • بررسی بروندادهای علمی مهندسی ایران در نمایه استنادی علوم قابل دسترس از طریق پایگاه اطلاعاتی دایالوگ طی سالهای 1990 تا 2008 

    عصاره, فریده؛ چشمه سهرابی, مظفر؛ دهقانپور, نفیسه (فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایرانThe Academy of Sciences of I. R. of Iran, 2011-02-20)
    در این پژوهش هدف آن بوده است که تولیدات علمی مهندسی ایران طی سالهای 1990 تا 2008 در پایگاه اطلاعاتی دایالوگ تجزیه و تحلیل شود. دایالوگ مجموعه¬ای با بیش از 900 پایگاه اطلاعاتی است که نمایه استنادی علوم آی. اس. آی. را نیز ...