نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorناجی, احمدعلیfa_IR
dc.contributor.authorرحیمیان بوگر, اسحاقfa_IR
dc.contributor.authorطالع پسند, سیاوشfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T16:40:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T16:40:46Z
dc.date.available1399-07-08T16:40:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T16:40:46Z
dc.date.issued2017-12-22en_US
dc.date.issued1396-10-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-17en_US
dc.date.submitted1398-09-26fa_IR
dc.identifier.citationناجی, احمدعلی, رحیمیان بوگر, اسحاق, طالع پسند, سیاوش. (1396). اثربخشی آموزش آمادگی شناختی بر مهارت تصمیم‌گیری و عملکرد تیراندازی با اثر تعدیل‌کنندگی اضطراب حالتی- رقابتی. فصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامی, 7(1), 7-12.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6241
dc.identifier.issn2383-3483
dc.identifier.urihttp://teb.jrl.police.ir/article_92748.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/3241
dc.description.abstractاهداف: تصمیم‌گیری و تیراندازی از مهارت‌های ضروری نظامیان است. آمادگی شناختی می‌تواند سبب کاهش خطاهای انسانی و همچنین افزایش عملکرد مطلوب شود. هدف از این پژوهش بررسی اثربخشی آموزش آمادگی شناختی بر مهارت تصمیم‌گیری و عملکرد تیراندازی با اثر تعدیل‌کنندگی اضطراب حالتی- رقابتی بود. مواد و روش‌ها: این پژوهش نیمه‌آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل، در تمامی دانشجویان یکی از دانشگاه‌های نظامی تهران که واحد تربیت‌بدنی را در نیم‌سال دوم سال تحصیلی ۹۶-۹۵ اخذ کرده‌ بودند، انجام شد. با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند ۶۸ نفر (۳۴ نفر با اضطراب حالتی) به عنوان نمونه انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده‌ها از سیاهه اضطراب حالتی- رقابتی کاکس و پرسش‌نامه تفکر انتقادی کالیفرنیا استفاده شد. داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس اندازه‌گیری‌های مکرر در قالب نرم‌افزار SPSS ۱۹ تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها: در میان گروه‌های آزمایش و کنترل، اثر اختلافی معناداری در میانگین امتیازات مهارت‌های تصمیم‌گیری و تیراندازی با ۹۹% اطمینان وجود داشت (۰/۰۰۱pfa_IR
dc.format.extent645
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت بهداشت، امداد و درمان ناجا و پژوهشگاه علوم انتظامی و مطالعات اجتماعی ناجاfa_IR
dc.publisheren_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشی طب انتظامیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of police Medicineen_US
dc.subjectتصمیم‌گیریfa_IR
dc.subjectتیراندازیfa_IR
dc.subjectفراشناختfa_IR
dc.subjectاضطرابfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش آمادگی شناختی بر مهارت تصمیم‌گیری و عملکرد تیراندازی با اثر تعدیل‌کنندگی اضطراب حالتی- رقابتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentگروه روان‌شناسی بالینی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روان‌شناسی بالینی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم‌تربیتی و آموزش کودکان استثنایی، دانشکده روان‌شناسی و علوم‌تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage7
dc.citation.epage12


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد