| dc.contributor.author | طاهری, اصغر | fa_IR | 
| dc.contributor.author | نقیلو, مریم | fa_IR | 
| dc.contributor.author | معصومخانی, حسین | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T07:31:48Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T07:31:48Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T07:31:48Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T07:31:48Z |  | 
| dc.date.issued | 2019-11-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1398-09-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-12-30 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-10-09 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | طاهری, اصغر, نقیلو, مریم, معصومخانی, حسین. (1398). کنترلر DTC ماشین القایی به صورت بهبود یافته در حالت قطع فاز برای کاربردهای با قابلیت اطمینان بالا و توان بالا. فصلنامه علمی دریا فنون, 6(3), 75-86. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2423-6853 |  | 
| dc.identifier.uri | http://ijmt.iranjournals.ir/article_36688.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/323721 |  | 
| dc.description.abstract | هدف از مقاله، ارائه روشی کارآمد در کنترل ماشین القایی شش فاز، هنگام بروز خطای قطع فاز است. اصلی ترین مزیت استفاده از موتورهای القایی چند فازه، کاهش جریان عبوری از کلیدهای اینورتر آن نسبت به اینورتر های سه فاز می باشد؛ این موضوع باعث عدم نیاز به اینورترهای چند سطحی برای انتقال توان زیاد به موتور است. در بین تمام ماشین های چند فازه، موتور القایی شش فاز قفس سنجابی، به دلیل تشابهات بسیار آن به موتور القایی سه فاز، در دو زمینه نحوه مدل کردن این موتور بوسیله معادلات ریاضی و کنترل آن، بیشتر مورد توجه واقع میباشد.<br />در این پایان نامه از روش کنترل مستقیم گشتاور برای کنترل ماشین 6 فاز استفاده شده است. از آنجایی که در روش DTC استاندارد ماشین القایی شش فاز ریپل شار و گشتاور زیاد و هارمونیک های با دامنه بزرگ از مرتبه (6k±1) تولید می شود، در این پایان نامه از شیوه کنترلیای که بر مبنایDuty Cycle Control برای کاهش هارمونیک ها و تلفات، ریپل شار و گشتاور در روش کنترل مستقیم گشتاور ماشین القایی شش فاز ارائه شده است، استفاده شده است. علاوه بر این در این پایان نامه به جای استفاده ازروش های مرسوم در کنترل ماشین 6 فاز در هنگام قطع فاز، روشی کارآمد برای کنترل موتور هنگام بروز خطای قطع یک فاز برای حالت بهبود یافتهیDTC استاندارد ارائه شده که در کاربردهای دریایی و غیره مناسب است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 702 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی دریا فنون | fa_IR | 
| dc.subject | ماشین القایی 6فاز | fa_IR | 
| dc.subject | روش کنترل گشتاور | fa_IR | 
| dc.subject | کاهش ریپل | fa_IR | 
| dc.title | کنترلر DTC ماشین القایی به صورت بهبود یافته در حالت قطع فاز برای کاربردهای با قابلیت اطمینان بالا و توان بالا | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشیار گروه برق دانشکده فنی دانشگاه زنجان | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد گروه برق دانشکده فنی دانشگاه زنجان | fa_IR | 
| dc.contributor.department | کلرشناس ارشد گروه برق  دانشکده فنی دانشگاه زنجان | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 6 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 75 |  | 
| dc.citation.epage | 86 |  |