نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصمدی میارکلائی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorصمدی میارکلائی, حمزهfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, میناfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T07:09:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T07:09:01Z
dc.date.available1399-07-09T07:09:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T07:09:01Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-09-11en_US
dc.date.submitted1395-06-21fa_IR
dc.identifier.citationصمدی میارکلائی, حسین, صمدی میارکلائی, حمزه, احمدی, مینا. (1395). ارائه الگوی جهت سنجش تعاملات علّی میان عوامل مؤثر بر رفتار شهروندی سازمانی در آموزش عالی (مطالعهای در دانشگاه مازندران با استفاده از تکنیک دیمتل). خظ‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریت, 7(3231395), 61-77.fa_IR
dc.identifier.issn2228-7965
dc.identifier.urihttp://ijpa.srbiau.ac.ir/article_9863.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/316539
dc.description.abstract<strong>زمینه:</strong> رفتار شهروندی سازمانی مجموعه­ای از رفتارهای داوطلبانه و اختیاری است که بخشی از وظایف رسمی افراد در محیط کار نیستند، اما با این وجود، توسط آنان انجام و باعث بهبود مؤثر وظایف و نقش­های سازمان می­شوند. براین اساس، سازمان­ها بدون تمایل داوطلبانه افراد به همکاری، قادر به توسعه اثربخشی خرد جمعی خود نیستند. امروزه رفتار شهروندی سازمانی، به عنوان رویکرد جدید مدیریت نوین نیروی انسانی در بسیاری از سازمان­ها مورد استفاده قرار گرفته است، که در میان اهمیت تعاملات آن با برخی از متغیرهای سازمانی دارای اهمیت فراوانی است.<strong> هدف:</strong> هدف از پ‍ژوهش حاضر ارائه الگوی جهت سنجش تعاملات علّی میان عوامل مؤثر بر رفتار شهروندی سازمانی در آموزش عالی بوده که بدین منظور دانشگاه مازندران به عنوان نمونه موردی در آموزش عالی مورد مطالعه قرار گرفته است. <strong>روش­ها: </strong>روش این تحقیق از نوع توصیفی- تحلیلی و مبتنی بر تکنیک آزمایش و ارزیابی تصمیم­گیری می‌باشد. متغیرهای این پژوهش شامل رهبری تحول آفرین، معنویت در محیط کار، رفتار شهروندی سازمانی، جو سازمانی و سلامت سازمانی است. جامعه آماری را خبرگان و مسئولین مرتبط با وضعیت نیروی انسانی در دانشگاه مازندران در سال 1394 تشکیل می‌دهند که این افراد به روش نمونه­گیری هدفمند انتخاب گردیدند. اطلاعات با استفاده از پرسشنامه مقایسات زوجی جمع­آوری شد. تجزیه‌وتحلیل داده­ها نیز بر اساس تکنیک دیمتل انجام شد. <strong>یافته­ها:</strong> یافته­ها نشان داد که رهبری تحول آفرین در دانشگاه مازندران بهترین عامل نفوذ کننده بر متغیرها بود ، هم­چنین رفتار شهروندی سازمانی به عنوان متاثرترین  متغیر شناخته شد. <strong>نتیجه­گیری:</strong> می­توان نتیجه گرفت که منابع انسانی هر سازمان، باارزش‌‌ترین سرمایة آن محسوب می­شوند و نقش تعیین‌‌کننده‌‌ای در اثربخشی آن دارند، مدیران همواره در تلاش برای بهره‌‌گیری بهینه از این منابع بوده‌‌اند. از طرف دیگر، سازمان‌‌ها بدون تمایل افراد به همکاری داوطلبانه و خودجوش، قادر به افزایش اثربخشی و بهبود عملکرد خود نیستند.fa_IR
dc.format.extent559
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofخظ‌مشی‌گذاری عمومی در مدیریتfa_IR
dc.relation.ispartofPublic Policy In Administrationen_US
dc.subject: رهبری تحول آفرینfa_IR
dc.subjectمعنویت در محیط کارfa_IR
dc.subjectرفتار شهروندی سازمانیfa_IR
dc.subjectجو سازمانیfa_IR
dc.subjectسلامت سازمانیfa_IR
dc.titleارائه الگوی جهت سنجش تعاملات علّی میان عوامل مؤثر بر رفتار شهروندی سازمانی در آموزش عالی (مطالعهای در دانشگاه مازندران با استفاده از تکنیک دیمتل)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد، باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر، قائمشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته دکتری، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، گروه مدیریت دولتی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد، مؤسسه آموزش عالی فروردین، قائمشهر، ایران.fa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue3231395
dc.citation.spage61
dc.citation.epage77


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد