نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمرجائی, سید هادیfa_IR
dc.contributor.authorپورآتشی, مهتابfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:44:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:44:13Z
dc.date.available1399-07-09T06:44:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:44:13Z
dc.date.issued2016-10-22en_US
dc.date.issued1395-08-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-18en_US
dc.date.submitted1394-05-27fa_IR
dc.identifier.citationمرجائی, سید هادی, پورآتشی, مهتاب. (1395). کاربست کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاه‌های ایران به مثابه یک مساله. بررسی مسائل اجتماعی ایران, 7(2), 251-286. doi: 10.22059/ijsp.2016.63798fa_IR
dc.identifier.issn2008-8973
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/ijsp.2016.63798
dc.identifier.urihttps://ijsp.ut.ac.ir/article_63798.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/308300
dc.description.abstractمقاله حاضر با هدف بررسی و تحلیل مسائل و چالش‌های کاربست کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاه‌های ایران نگاشته شده است. روش این تحقیق از نوع آمیخته بوده و در بخش مطالعه کیفی با استفاده از روش اسنادی و مطالعه اکتشافی، (20 مورد از اسناد پژوهشی و دیدگاه 15 نفر از خبرگان آموزش عالی) مدل مفهومی اکوسیستم دانشگاهی توسعه داده شده و در بخش مطالعه کمی (پیمایش) ابعاد اکوسیستم کارآفرینی دانشگاهی توسط 79 نفر از مدیران دانشگاهی مورد پایش قرار گرفته است. ضرایب روایی و اعتبار سازه ای ابزار تحقیق از طریق آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی مورد محاسبه و تایید قرار گرفت. در بخش پیمایش، داده‌های تحقیق با استفاده از نرم‌افزار اس.پی.اس.اس21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این تحقیق مدل مفهومی اکوسیستم دانشگاهی در قالب شش مولفه اصلی شامل سیاست، بسترهای مالی و اقتصادی، بسترهای فرهنگی و اجتماعی، پشتیبانی ها، نهادها، شبکه‌ها و تعاملات و سرمایه انسانی توسعه داده شده و بر اساس مدل تحلیلی سوات، از چهار جنبه، نقاط قوت و ضعف، فرصت و تهدید بر اساس نظر مدیران دانشگاه‌های دولتی مورد ارزیابی قرار گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهد که در بعد سیاست، نقاط قوت و در ابعاد سرمایه انسانی و نهادها، شبکه‌ها و تعاملات نقاط ضعف دارای بیشترین قدرت تعیین کنندگی است. در ابعاد پشتیبانی‌ها و بسترهای فرهنگی و اجتماعی بیشترین قدرت تعیین کنندگی مربوط به فرصت ها، و در نهایت در بسترهای مالی و اقتصادی بیشترین قدرت تعیین کنندگی مربوط به تهدیدها است.  <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent1194
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherThe Faculty of Social Sciences, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofبررسی مسائل اجتماعی ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Social Problems of Iranen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/ijsp.2016.63798
dc.subjectکارآفرینی دانشگاهیfa_IR
dc.subjectاکوسیستم کارآفرینیfa_IR
dc.subjectاکوسیستم کارآفرینی دانشگاهیfa_IR
dc.subjectمدل مفهومیfa_IR
dc.subjectدانشگاه‌های دولتیfa_IR
dc.subjectمسائل و چالش‌هاfa_IR
dc.titleکاربست کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاه‌های ایران به مثابه یک مسالهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue2
dc.citation.spage251
dc.citation.epage286


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد