| dc.contributor.author | مرجائی, سید هادی | fa_IR |
| dc.contributor.author | پورآتشی, مهتاب | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:44:13Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:44:13Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T06:44:13Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T06:44:13Z | |
| dc.date.issued | 2016-10-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-08-18 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-05-27 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مرجائی, سید هادی, پورآتشی, مهتاب. (1395). کاربست کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاههای ایران به مثابه یک مساله. بررسی مسائل اجتماعی ایران, 7(2), 251-286. doi: 10.22059/ijsp.2016.63798 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-8973 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22059/ijsp.2016.63798 | |
| dc.identifier.uri | https://ijsp.ut.ac.ir/article_63798.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/308300 | |
| dc.description.abstract | مقاله حاضر با هدف بررسی و تحلیل مسائل و چالشهای کاربست کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاههای ایران نگاشته شده است. روش این تحقیق از نوع آمیخته بوده و در بخش مطالعه کیفی با استفاده از روش اسنادی و مطالعه اکتشافی، (20 مورد از اسناد پژوهشی و دیدگاه 15 نفر از خبرگان آموزش عالی) مدل مفهومی اکوسیستم دانشگاهی توسعه داده شده و در بخش مطالعه کمی (پیمایش) ابعاد اکوسیستم کارآفرینی دانشگاهی توسط 79 نفر از مدیران دانشگاهی مورد پایش قرار گرفته است. ضرایب روایی و اعتبار سازه ای ابزار تحقیق از طریق آلفای کرونباخ و تحلیل عاملی مورد محاسبه و تایید قرار گرفت. در بخش پیمایش، دادههای تحقیق با استفاده از نرمافزار اس.پی.اس.اس21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این تحقیق مدل مفهومی اکوسیستم دانشگاهی در قالب شش مولفه اصلی شامل سیاست، بسترهای مالی و اقتصادی، بسترهای فرهنگی و اجتماعی، پشتیبانی ها، نهادها، شبکهها و تعاملات و سرمایه انسانی توسعه داده شده و بر اساس مدل تحلیلی سوات، از چهار جنبه، نقاط قوت و ضعف، فرصت و تهدید بر اساس نظر مدیران دانشگاههای دولتی مورد ارزیابی قرار گرفت. یافتهها نشان میدهد که در بعد سیاست، نقاط قوت و در ابعاد سرمایه انسانی و نهادها، شبکهها و تعاملات نقاط ضعف دارای بیشترین قدرت تعیین کنندگی است. در ابعاد پشتیبانیها و بسترهای فرهنگی و اجتماعی بیشترین قدرت تعیین کنندگی مربوط به فرصت ها، و در نهایت در بسترهای مالی و اقتصادی بیشترین قدرت تعیین کنندگی مربوط به تهدیدها است.
<strong> </strong> | fa_IR |
| dc.format.extent | 1194 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.publisher | The Faculty of Social Sciences, University of Tehran | en_US |
| dc.relation.ispartof | بررسی مسائل اجتماعی ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Social Problems of Iran | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22059/ijsp.2016.63798 | |
| dc.subject | کارآفرینی دانشگاهی | fa_IR |
| dc.subject | اکوسیستم کارآفرینی | fa_IR |
| dc.subject | اکوسیستم کارآفرینی دانشگاهی | fa_IR |
| dc.subject | مدل مفهومی | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاههای دولتی | fa_IR |
| dc.subject | مسائل و چالشها | fa_IR |
| dc.title | کاربست کارآفرینی دانشگاهی در دانشگاههای ایران به مثابه یک مساله | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 251 | |
| dc.citation.epage | 286 | |