نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوری, میلادfa_IR
dc.contributor.authorهمایی, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorبای بوردی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:41:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:41:30Z
dc.date.available1399-07-09T06:41:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:41:30Z
dc.date.issued2013-12-22en_US
dc.date.issued1392-10-01fa_IR
dc.date.submitted2013-03-06en_US
dc.date.submitted1391-12-16fa_IR
dc.identifier.citationنوری, میلاد, همایی, مهدی, بای بوردی, محمد. (1392). بررسی ویژگی‌های هیدرولیکی خاک در حضور سوخت دیزل در شرایط دوفازی. تحقیقات آب و خاک ایران, 44(4), 365-372. doi: 10.22059/ijswr.2013.50409fa_IR
dc.identifier.issn2008-479X
dc.identifier.issn2423-7833
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/ijswr.2013.50409
dc.identifier.urihttps://ijswr.ut.ac.ir/article_50409.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/307402
dc.description.abstractبه‌منظور بررسی اثر حضور سوخت دیزل بر ویژگی‌های هیدرولیکی خاک منحنی‌های نگه‌داشت خاک برای سوخت دیزل و آب به‌وسیلة دستگاه ستون‌آویزان به‌دست آمد. پارامترهای منحنی‌های نگه‌داشت خاک برای آب و سوخت دیزل بر اساس مدل‌های ون‌گنوختن، بروکس‌ـ ‌کوری، و کمپبل برآورد شد. هدایت هیدرولیکی غیر اشباع، به‌منزلة تابعی از پتانسیل ماتریک خاک به‌وسیلة مدل‌های معلم‌ـ ‌ون‌ـ ‌گنوختن، معلم‌‌ـ بروکس‌ـ کوری، بوردین‌‌ـ بروکس‌ـ کوری، و کمپبل تعیین شد. مقدار پارامترهای توزیع تخلخل تقریباً بدون تغییر و نقطة ورود هوا در سیستم دوفازی سوخت دیزل‌ـ هوا نسبت به آب‌ـ هوا افزایش یافت. نتایج نشان داد، به‌دلیل کشش سطحی کمتر سوخت دیزل، این سیال در مقایسه با آب با نیروی کمتری در خاک نگه‌ داشته می‌شود. فاکتور مقیاسی لورت با دقتی مناسب منحنی نگه‌داشت سوخت دیزل را برآورد کرد. همچنین، به‌دلیل لزوجت بیشتر سوخت دیزل و نگه‌داشت کمتر خاک برای این سیال، هدایت هیدرولیکی اشباع و غیر اشباع خاک برای سوخت دیزل کمتر از آب بود.fa_IR
dc.format.extent189
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات آب و خاک ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Soil and Water Researchen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/ijswr.2013.50409
dc.subjectسوخت دیزلfa_IR
dc.subjectفاکتور مقیاسی لورتfa_IR
dc.subjectمدل‌های هیدرولیکی خاکfa_IR
dc.subjectنگه‌داشت خاکfa_IR
dc.subjectهدایت هیدرولیکی خاکfa_IR
dc.subjectفیزیک خاکfa_IR
dc.subjectهیدرولوژیfa_IR
dc.titleبررسی ویژگی‌های هیدرولیکی خاک در حضور سوخت دیزل در شرایط دوفازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد گروه خاک‌شناسی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه خاک‌شناسی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه خاک‌شناسی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume44
dc.citation.issue4
dc.citation.spage365
dc.citation.epage372


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد