نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهوشیار, نویدfa_IR
dc.contributor.authorصادق عمل نیک, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:29:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:29:29Z
dc.date.available1399-07-09T06:29:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:29:29Z
dc.date.issued2011-10-23en_US
dc.date.issued1390-08-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-11en_US
dc.date.submitted1396-10-21fa_IR
dc.identifier.citationهوشیار, نوید, صادق عمل نیک, مرتضی. (1390). تعیین میزان ناب بودن با استفاده از روش های تحلیل ابعادی، فرایند تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس فازی (مورد کاوی: شرکت مونتاژ شومینه رز). فصلنامه مدیریت صنعتی, 6(17), 25-42.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9007
dc.identifier.urihttp://imj.iausdj.ac.ir/article_537447.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/303405
dc.description.abstractامروزه تعیین میزان ناب بودن سازمان های مختلف، از عوامل کلیدی جهت حرکت به سمت استقرار یک سیستم بدون اتلاف و نیز بیشینه کردن بهره وری در کل زنجیره تامین می باشد. تولید ناب به عنوان یک فلسفه مدیریتی تمرکز بر حذف اتلاف در کل زنجیره ارزش یک محصول دارد. بنابراین شناخت وضع موجود کمکی شایان در شناسایی نقاط ضعف و قوت شبکه زنجیره تامین می کند. این مقاله با استفاده از روش تجزیه و تحلیل ابعادی بهبود یافته و تبدیل آن به فرم استاندارد، عوامل اصلی و موثر تولید ناب در شرکت مونتاژ شومینه رز را مورد ارزیابی و سنجش قرار داده است، برای این منظور 6 عامل اصلی و 35 عامل فرعی شناسایی و تجزیه و تحلیل شده است. همچنین با توجه به معیارهای مشخص، از تکنیک های تصمیم گیری با معیارهای چندگانه استفاده شده است. به این ترتیب که مدل تحقیق در تعیین وزن کلام کارشناسان از روش تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس فازی و نیز جهت بهینه کردن روش تصمیم گیری و دوری از ابهام از متغیرهای زبانی که به وسیله اعداد مثلثی پارامتر شده اند بهره برده است. نتایج به دست آمده از این تحقیق نشان می دهد که میزان سازگاری شرکت مونتاژ شومینه رز با معیارها و ویژگی های تولید ناب به اندازه 52% می باشد. همچنین نتایج حاصل شده، فاصله هر یک از عوامل اصلی را از تولید ناب نشان می دهد. این روش برای کلیه سازمان های تولیدی با ماهیت مونتاژ قابل تعمیم است.fa_IR
dc.format.extent612
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندجfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه مدیریت صنعتیfa_IR
dc.subjectتولید نابfa_IR
dc.subjectتحلیل سلسله مراتبیfa_IR
dc.subjectتجزیه و تحلیل ابعادیfa_IR
dc.subjectتصمیم گیری با معیارهای چندگانهfa_IR
dc.subjectتاپسیس فازیfa_IR
dc.titleتعیین میزان ناب بودن با استفاده از روش های تحلیل ابعادی، فرایند تحلیل سلسله مراتبی و تاپسیس فازی (مورد کاوی: شرکت مونتاژ شومینه رز)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه پیام نور تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مهندسی صنایع دانشگاه قمfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue17
dc.citation.spage25
dc.citation.epage42


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد