نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-09T06:12:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:12:53Z
dc.date.available1399-07-09T06:12:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:12:53Z
dc.date.issued2011-03-21en_US
dc.date.issued1390-01-01fa_IR
dc.date.submitted2012-08-04en_US
dc.date.submitted1391-05-14fa_IR
dc.identifier.citation(1390). ارزیابی اثر عدم قطعیت جعبه ای تقاضا در طراحی شبکه پیوسته و گسسته حمل و نقل،با استفاده از الگوریتمهای ژنتیک و کلونی مورچگان. فصلنامه مهندسی حمل و نقل, 2(3), 205-221.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6598
dc.identifier.urihttp://jte.sinaweb.net/article_1582.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297776
dc.description.abstractعدم قطعیت تقاضا، یکی از مهم ترین منابع عدم قطعیت در شبکه های حمل و نقل است که به دلایل مختلفی از جمله ضعف در پیش بینی متغیرهای اقتصادی-اجتماعی، ضعف مدلها و خطا در برآوردهای بلند مدت متغیرهای مربوط به آن به وجود می آید. یکی از مهم ترین عوامل در حل مسئله طراحی شبکه نیز همین تقاضاست و هدف این مقاله ارزیابی تغییر پذیری تقاضا در حل مسئله طراحی پیوسته و گسسته شبکه است. برای این منظور فرض شده است که تقاضا از الگوی عدم قطعیت جعبه ای پیروی کرده و نوآوری انجام شده در حل این مسئله، ، استفاده از الگوریتمهای ژنتیک و کلونی مورچگان و مقایسه کارآیی آنها در حل مسئله فوق است. بر اساس نتایج به دست آمده از این مطالعه، می توان نتیجه گرفت که در شرایطی که تقاضای متغیر وارد بر شبکه به صورت عدم قطعیت جعبه ای باشد، طراحی گسسته و پیوسته شبکه حمل و نقل نقل بر اساس تقاضای حداکثر، به ترتیب تا 4 و 10 درصد خطا نسبت به طراحی بر اساس بدترین وضعیت تقاضای متناظر شبکه ایجاد می کند.fa_IR
dc.format.extent3285
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسهfa_IR
dc.publisherParseh Designers Transportation Research Instituteen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مهندسی حمل و نقلfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Journal of Transportation Engineeringen_US
dc.subjectطراحی شبکهfa_IR
dc.subjectتقاضای متغیرfa_IR
dc.subjectتخصیص تعادلیfa_IR
dc.subjectالگوریتم ژنتیکfa_IR
dc.subjectالگوریتم کلونی مورچگانfa_IR
dc.titleارزیابی اثر عدم قطعیت جعبه ای تقاضا در طراحی شبکه پیوسته و گسسته حمل و نقل،با استفاده از الگوریتمهای ژنتیک و کلونی مورچگانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی - پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage205
dc.citation.epage221


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد