| dc.date.accessioned | 1399-07-09T06:12:53Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T06:12:53Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T06:12:53Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T06:12:53Z |  | 
| dc.date.issued | 2011-03-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1390-01-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2012-08-04 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1391-05-14 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | (1390). ارزیابی اثر عدم قطعیت جعبه ای تقاضا در طراحی شبکه پیوسته و گسسته حمل و نقل،با استفاده از الگوریتمهای ژنتیک و کلونی مورچگان. فصلنامه  مهندسی حمل و نقل, 2(3), 205-221. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2008-6598 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jte.sinaweb.net/article_1582.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/297776 |  | 
| dc.description.abstract | عدم قطعیت تقاضا، یکی از مهم ترین منابع عدم قطعیت در شبکه های حمل و نقل است که به دلایل مختلفی از جمله ضعف در پیش بینی متغیرهای اقتصادی-اجتماعی، ضعف مدلها و خطا در برآوردهای بلند مدت متغیرهای مربوط به آن به وجود می آید. یکی از مهم ترین عوامل در حل مسئله طراحی شبکه نیز همین تقاضاست و هدف این مقاله ارزیابی تغییر پذیری تقاضا در حل مسئله طراحی پیوسته و گسسته شبکه است. برای این منظور فرض شده است که تقاضا از الگوی عدم قطعیت جعبه ای پیروی کرده و نوآوری انجام شده در حل این مسئله، ، استفاده از الگوریتمهای ژنتیک و کلونی مورچگان و مقایسه کارآیی آنها در حل مسئله فوق است. بر اساس نتایج به دست آمده از این مطالعه، می توان نتیجه گرفت که در شرایطی که تقاضای متغیر وارد بر شبکه به صورت عدم قطعیت جعبه ای باشد، طراحی گسسته و پیوسته شبکه حمل و نقل نقل بر اساس تقاضای حداکثر، به ترتیب تا 4 و 10 درصد خطا نسبت به طراحی بر اساس بدترین وضعیت تقاضای متناظر شبکه ایجاد می کند. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 3285 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | پژوهشگاه حمل و نقل طراحان پارسه | fa_IR | 
| dc.publisher | Parseh Designers Transportation Research Institute | en_US | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه  مهندسی حمل و نقل | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Quarterly Journal of Transportation Engineering | en_US | 
| dc.subject | طراحی شبکه | fa_IR | 
| dc.subject | تقاضای متغیر | fa_IR | 
| dc.subject | تخصیص تعادلی | fa_IR | 
| dc.subject | الگوریتم ژنتیک | fa_IR | 
| dc.subject | الگوریتم کلونی مورچگان | fa_IR | 
| dc.title | ارزیابی اثر عدم قطعیت جعبه ای تقاضا در طراحی شبکه پیوسته و گسسته حمل و نقل،با استفاده از الگوریتمهای ژنتیک و کلونی مورچگان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | علمی - پژوهشی | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 2 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 205 |  | 
| dc.citation.epage | 221 |  |