نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنمازی, محمدfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorممتازیان, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T06:10:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T06:10:03Z
dc.date.available1399-07-09T06:10:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T06:10:03Z
dc.date.issued2014-11-22en_US
dc.date.issued1393-09-01fa_IR
dc.date.submitted2013-06-02en_US
dc.date.submitted1392-03-12fa_IR
dc.identifier.citationنمازی, محمد, رضایی, غلامرضا, ممتازیان, علیرضا. (1393). رقابت در بازار محصول و کیفیت اطلاعات حسابداری. پیشرفت‌های حسابداری, 6(2), 131-166. doi: 10.22099/jaa.2015.2858fa_IR
dc.identifier.issn2008-9988
dc.identifier.issn2716-9626
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22099/jaa.2015.2858
dc.identifier.urihttp://jaa.shirazu.ac.ir/article_2858.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/296825
dc.description.abstractهدف اصلی این مقاله، بررسی رابطه بین رقابت در بازار محصول و کیفیت اطلاعات مالی شرکت­های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. به­همین منظور، از شاخص­های هرفیندال هیرشمن، لرنر و لرنر تعدیل شده به عنوان معیارهای رقابت در بازار محصول استفاده شده است. هم­چنین، کیفیت اطلاعات مالی نیز از دو جنبه کیفیت اقلام تعهدی (کیفیت سود) و کیفیت افشاء بررسی شده است. جامعه آماری این پژوهش را 73 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تشکیل می­دهد، که در طی سال­های 1382 تا 1391 بررسی شده است. از تحلیل آماری رگرسیون خطی چند متغیره و تحلیل واریانس برای آزمون فرضیه­های پژوهش استفاده شده است. نتایج آزمون فرضیه‌های پژوهش نشان می­دهد که به طور کلی بین شاخص­های رقابت در بازار محصول و معیارهای کیفیت اطلاعات مالی رابطه مستقیم معناداری وجود دارد. بنابراین، نتایج پژوهش نشان داد که رقابت در بازار محصولات به­عنوان یکی از عوامل مهم در تصمیم­های افشای داوطلبانه مدیران، نقش بسزایی ایفا می­کند. نتایج حاصل از آزمون تحلیل واریانس نیز نشان داد که بین میانگین شاخص­های کیفیت اطلاعات مالی و رقابت در بازار محصولات در صنایع مختلف تفاوت معناداری وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent351
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شیرازfa_IR
dc.relation.ispartofپیشرفت‌های حسابداریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22099/jaa.2015.2858
dc.subjectرقابت در بازار محصولfa_IR
dc.subjectکیفیت اقلام تعهدیfa_IR
dc.subjectکیفیت افشاءfa_IR
dc.subjectشاخص هرفیندال هیرشمنfa_IR
dc.titleرقابت در بازار محصول و کیفیت اطلاعات حسابداریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage131
dc.citation.epage166


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد