نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارع مهرجردی, مسعودfa_IR
dc.contributor.authorمیرزائی, حسینfa_IR
dc.contributor.authorحسنی در میان, غلام رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:43:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:43:58Z
dc.date.available1399-07-09T05:43:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:43:58Z
dc.date.issued2019-12-22en_US
dc.date.issued1398-10-01fa_IR
dc.date.submitted2018-11-15en_US
dc.date.submitted1397-08-24fa_IR
dc.identifier.citationزارع مهرجردی, مسعود, میرزائی, حسین, حسنی در میان, غلام رضا. (1398). تحلیل نقش اعتماد بین‌فردی در مبادلات اقتصادی. جامعه شناسی کاربردی, 30(4), 77-96. doi: 10.22108/jas.2019.113827.1537fa_IR
dc.identifier.issn2008-5745
dc.identifier.issn2322-343X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/jas.2019.113827.1537
dc.identifier.urihttp://jas.ui.ac.ir/article_24250.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/287888
dc.description.abstractدر این پژوهش، اعتماد به‌منزلۀ یکی از مهم‌‎ترین ارکان پیوستگی و گسست قراردادهای تجاری با تکیه بر پرونده‌های دعاوی حقوقی - اقتصادی بررسی شده است. در ظاهر به نظر می‌رسد دو مفهوم اعتماد و مبادلات اقتصادی از یکدیگر مستقل‌اند؛ اما درنهایت، نقش بسزایی در بازتولید یکدیگر در سطوح مختلف دارد. در این پژوهش، ابتدا مفهوم اعتماد در سطوح مختلف تعریف شده است، سپس مفهوم‌های اعتماد و بی‌اعتمادی با عنوان عوامل اجتماعی - فرهنگی دخیل در تداوم یا شکست قراردادهای تجاری، با استفاده از الگوی لویسکی و بانکر (1995) به‌همراه نظریۀ مک‌الیستر (1995) تبیین شده‎اند؛ درنهایت، با بررسی پرونده‌های حقوقی - اقتصادی و با استفاده از روش اسنادی، نقش اعتماد در تداوم یا شکست شراکت‌های تجاری در سطح بین‌فردی تحلیل و تفسیر شده است.fa_IR
dc.format.extent1239
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofجامعه شناسی کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Applied Sociologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/jas.2019.113827.1537
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.subjectجامعه‌شناسی اقتصادیfa_IR
dc.subjectحقوقfa_IR
dc.subjectحک‎شدگیfa_IR
dc.subjectاقتصاد بین‌‎‌فردیfa_IR
dc.titleتحلیل نقش اعتماد بین‌فردی در مبادلات اقتصادیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری- گروه علوم اجتماعی- دانشکده ادبیات-دانشگاه فردوسی- مشهد- ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار- گروه علوم اجتماعی- دانشکده ادبیات-دانشگاه فردوسی- مشهد- ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار- گروه علوم اجتماعی- دانشکده ادبیات-دانشگاه فردوسی- مشهد- ایرانfa_IR
dc.citation.volume30
dc.citation.issue4
dc.citation.spage77
dc.citation.epage96


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد