نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorثاقب یحیی پور, احسانfa_IR
dc.contributor.authorسپهرنیا, رزیتاfa_IR
dc.contributor.authorعزیزآبادی فراهانی, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:31:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:31:21Z
dc.date.available1399-07-09T05:31:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:31:21Z
dc.date.issued2017-12-22en_US
dc.date.issued1396-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-08-15en_US
dc.date.submitted1396-05-24fa_IR
dc.identifier.citationثاقب یحیی پور, احسان, سپهرنیا, رزیتا, عزیزآبادی فراهانی, فاطمه. (1396). جایگاه و نقش خانواده‏ی ‏دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران در تولید سرمایه ‏ی ‏فرهنگی ایشان از بُعد تجسّد یافته. مدیریت فرهنگی, 11(338), 11-28.fa_IR
dc.identifier.issn2008-3327
dc.identifier.urihttp://jcm.srbiau.ac.ir/article_11703.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/283608
dc.description.abstract<strong>مقدمه و هدف پژوهش: </strong>هدف از پژوهش حاضر جایگاه و نقش خانواده‏ی ‏دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران در تولید سرمایه‏ی ‏فرهنگی ایشان از بُعد تجسّد یافته می‌باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی می باشد و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی – پیمایشی است. برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط از روش کتابخانه‏ای - میدانی و به صورت پرسشنامه استفاده شده است.<br /> <strong>روش پژوهش: </strong>با توجه به هدف و موضوع پژوهش جامعۀ آماری، این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران می‏باشد. در این پژوهش به دلیل عدم دسترسی به جامعه مورد مطالعه برای تعیین حجم نمونه از روش کوکران استفاده و 380 نفر انتخاب و پرسشنامه به صورت تصادفی ساده بین آنها توزیع گردید. برای تعیین روایی پرسشنامه‌ها از روش روایی محتوایی استفاده گردیده و هم‌چنین برای تعیین پایایی پرسشنامه‌ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد و ضرایب نشان داد که ابزار جمع‌آوری اطلاعات از پایایی بالایی لازم برخوردار می‌باشد.<br /> <strong>یافته‌ها: </strong>برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد، در آمار توصیفی پژوهش به بررسی متغیرهای پژوهش از قبیل میانگین، انحراف معیار و واریانس و متغیرهای جمعیت شناختی از قبیل جنسیت، سن، وضعیت تحصیلات، وضعیت تاهل، رشته تحصیلی پرداخته شد. پس از آن در آمار استنباطی، به منظور بررسی روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی و به منظور بررسی فرضیات پژوهش از مدل‌سازی معادلات ساختاری روش الگویابی معادلات ساختاری (SEM)<sup><sup>[i]</sup></sup> با کمک نرم‌افزار SmartPLS 3 استفاده گردید.<br /> <strong>نتیجه‌گیری: </strong>در نهایت تمامی فرضیه‌های پژوهش تأیید شد، هم‌چنین از برآیندهای اطلاعات جداول تحلیل داده‌ها استنباط شد که متغیرهای پژوهش در جامعة آماری مورد مطالعه مثبت و زیاد است. نتایج نشان داد که آموزش مهارت دانشجویان کمترین تأثیر و متغیر آشنایی با قوانین بیشترین تأثیر را بر سرمایه فرهنگی تجسد یافته داشته است.fa_IR
dc.format.extent938
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت فرهنگیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Cultural Managementen_US
dc.subjectُبعد تجسّد یافتهfa_IR
dc.subjectخانوادهfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.subjectسرمایه‏ی ‏فرهنگیfa_IR
dc.titleجایگاه و نقش خانواده‏ی ‏دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران در تولید سرمایه ‏ی ‏فرهنگی ایشان از بُعد تجسّد یافتهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت امورفرهنگی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول) Rozitasepehrnia@yahoo.comfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار،گروه مدیریت امور فرهنگی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue338
dc.citation.spage11
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد