| dc.contributor.author | ثاقب یحیی پور, احسان | fa_IR | 
| dc.contributor.author | سپهرنیا, رزیتا | fa_IR | 
| dc.contributor.author | عزیزآبادی فراهانی, فاطمه | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:31:21Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:31:21Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T05:31:21Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T05:31:21Z |  | 
| dc.date.issued | 2017-12-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1396-10-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2017-08-15 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1396-05-24 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | ثاقب یحیی پور, احسان, سپهرنیا, رزیتا, عزیزآبادی فراهانی, فاطمه. (1396). جایگاه و نقش خانوادهی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران در تولید سرمایه ی فرهنگی ایشان از بُعد تجسّد یافته. مدیریت فرهنگی, 11(338), 11-28. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2008-3327 |  | 
| dc.identifier.uri | http://jcm.srbiau.ac.ir/article_11703.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/283608 |  | 
| dc.description.abstract | <strong>مقدمه و هدف پژوهش: </strong>هدف از پژوهش حاضر جایگاه و نقش خانوادهی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران در تولید سرمایهی فرهنگی ایشان از بُعد تجسّد یافته میباشد. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی می باشد و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات از نوع توصیفی – پیمایشی است. برای جمعآوری اطلاعات مربوط از روش کتابخانهای - میدانی و به صورت پرسشنامه استفاده شده است.<br /> <strong>روش پژوهش: </strong>با توجه به هدف و موضوع پژوهش جامعۀ آماری، این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران میباشد. در این پژوهش به دلیل عدم دسترسی به جامعه مورد مطالعه برای تعیین حجم نمونه از روش کوکران استفاده و 380 نفر انتخاب و پرسشنامه به صورت تصادفی ساده بین آنها توزیع گردید. برای تعیین روایی پرسشنامهها از روش روایی محتوایی استفاده گردیده و همچنین برای تعیین پایایی پرسشنامهها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد و ضرایب نشان داد که ابزار جمعآوری اطلاعات از پایایی بالایی لازم برخوردار میباشد.<br /> <strong>یافتهها: </strong>برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد، در آمار توصیفی پژوهش به بررسی متغیرهای پژوهش از قبیل میانگین، انحراف معیار و واریانس و متغیرهای جمعیت شناختی از قبیل جنسیت، سن، وضعیت تحصیلات، وضعیت تاهل، رشته تحصیلی پرداخته شد. پس از آن در آمار استنباطی، به منظور بررسی روایی پرسشنامه از تحلیل عاملی تأییدی و به منظور بررسی فرضیات پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری روش الگویابی معادلات ساختاری (SEM)<sup><sup>[i]</sup></sup> با کمک نرمافزار SmartPLS 3 استفاده گردید.<br /> <strong>نتیجهگیری: </strong>در نهایت تمامی فرضیههای پژوهش تأیید شد، همچنین از برآیندهای اطلاعات جداول تحلیل دادهها استنباط شد که متغیرهای پژوهش در جامعة آماری مورد مطالعه مثبت و زیاد است. نتایج نشان داد که آموزش مهارت دانشجویان کمترین تأثیر و متغیر آشنایی با قوانین بیشترین تأثیر را بر سرمایه فرهنگی تجسد یافته داشته است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 938 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مدیریت فرهنگی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Cultural Management | en_US | 
| dc.subject | ُبعد تجسّد یافته | fa_IR | 
| dc.subject | خانواده | fa_IR | 
| dc.subject | دانشجویان | fa_IR | 
| dc.subject | سرمایهی فرهنگی | fa_IR | 
| dc.title | جایگاه و نقش خانوادهی دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران در تولید سرمایه ی فرهنگی ایشان از بُعد تجسّد یافته | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشآموخته کارشناسی ارشد مدیریت امورفرهنگی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار، گروه مدیریت و برنامهریزی فرهنگی، واحد رودهن، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران (نویسنده مسئول) 
Rozitasepehrnia@yahoo.com | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار،گروه مدیریت امور فرهنگی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 11 |  | 
| dc.citation.issue | 338 |  | 
| dc.citation.spage | 11 |  | 
| dc.citation.epage | 28 |  |