نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضایی, علی اکبرfa_IR
dc.contributor.authorقدمی, میناfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:30:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:30:32Z
dc.date.available1399-07-09T05:30:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:30:32Z
dc.date.issued2013-06-22en_US
dc.date.issued1392-04-01fa_IR
dc.date.submitted2014-09-02en_US
dc.date.submitted1393-06-11fa_IR
dc.identifier.citationرضایی, علی اکبر, قدمی, مینا. (1392). ررسی میزان تأثیر هوش هیجانی بر نشاط سرمایه انسانی با مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین. مدیریت فرهنگی, 7(220), 52-70.fa_IR
dc.identifier.issn2008-3327
dc.identifier.urihttp://jcm.srbiau.ac.ir/article_3353.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/283337
dc.description.abstractمقدمه و هدف پژوهش: موضوع این پژوهش بررسی میزان رابطه هوش هیجانی و نشاط با مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد تهران و قزوین است که ضمن تشریح ادبیات، نظریه‌ها و تعاریف مختلف صاحب‌نظران از هوش هیجانی، به‌عنوان متغیر مستقل و نشاط، به‌عنوان متغیر وابسته تلاش شده است تا به این سؤال پاسخ داده شود که «هوش هیجانی تا چه حدی بر افزایش نشاط بین دانشجویان دانشگاه آزاد تهران و قزوین تأثیرگذار است؟» روش پژوهش: برای سنجش نشاط از مدل راجر مارتین و برای هوش هیجانی از مدل دنیل گلمن استفاده شد. طبق طرح تحقیق و معیارهای اندازه‌گیری شاخص‌ها، پرسشنامه‌ای با شصت سؤال طراحی گردید. سپس با روش نمونه‌گیری کوکران، پرسشنامه محقق ساخته بین 347 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، توزیع گردید. پایایی داده‌ها با ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن‌ها با تحلیل عاملی تأییدی سنجیده شد. پس از تجزیه و تحلیل داده‌ها، با آزمون ضریب رگرسیون به آزمون فرضیات پرداخته شد. یافته‌های پژوهش: یافته‌های این تحقیق حاکی از آن است که هوش هیجانی بالای افراد با امنیت در فرضیه جانبی سوم، قوت بیشتری دارد، سپس به ترتیب با سلامت، هویت و ارزش فرد رابطه معناداری دارد؛ اما بین هوش هیجانی و ثروت رابطه معناداری مشاهده نشد که علیرغم تأیید معناداری آن در ادبیات پژوهش، دلیل اصلی آن می‌تواند تفاوت متغیر ثروت به‌عنوان سرمایه مادی و ملموس با دیگر متغیرها باشد که جزو سرمایه‌های ناملموس هستند و ایجاد رابطه بین این دو بین پرسش شونده‌ها جاری نبوده است. نتیجه‌گیری: در این پژوهش به این نتیجه رسیدیم که هوش هیجانی در افزایش نشاط تأثیر معنادار مثبتی داشته است و می‌توان هوش هیجانی سرمایه‌های انسانی را با آموزش، بهبود و توسعه داد و از این طریق نشاط بیشتری به وجود آورد. نشاط، این عامل معجزه گر با تأثیر ژرف و عمیقی که بر ساختار مغز افراد برجای می‌گذارد، آنان را به‌سوی کامیابی و سلامت سوق داده و جامعه بانشاط، جامعه دانشگر و موفق را می‌سازد.fa_IR
dc.format.extent321
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقاتfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت فرهنگیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Cultural Managementen_US
dc.subjectسرمایه‌های ناملموسfa_IR
dc.subjectنشاطfa_IR
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectهوش غریزیfa_IR
dc.subjectمهارت‌های تعاملیfa_IR
dc.titleررسی میزان تأثیر هوش هیجانی بر نشاط سرمایه انسانی با مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentنداردfa_IR
dc.contributor.departmentمسئول مکاتباتfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue220
dc.citation.spage52
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد