نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشمی رزینی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorکرم پور, مینوfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:27:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:27:37Z
dc.date.available1399-07-09T05:27:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:27:37Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-24en_US
dc.date.submitted1394-06-02fa_IR
dc.identifier.citationهاشمی رزینی, هادی, کرم پور, مینو. (1394). اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی کودکان طیف اتیسم. مطالعات روان شناسی بالینی, 5(20), 161-185.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3189
dc.identifier.issn2476-6410
dc.identifier.urihttp://jcps.atu.ac.ir/article_1868.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/282358
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی کودکان طیف اتیسم انجام شد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، بنیادی و از نظرگردآوری داده‌ها، شبه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری با گروه کنترل هست. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه کودکان طیف اتیسم با عملکرد بالا سنین 12-6 سال می‌باشند. از جامعه آماری مورد نظر تعداد 10 کودک مبتلا به اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا با استفاده از ویرایش چهارم آزمون هوشی وکسلر و پرسشنامه غربالگری درخودماندگی با عملکرد بالا و آسپرگر از کلینیک ذهن زیبا به صورت در دسترس انتخاب و به صورت جایگزینی تصادفی در دو گروه 5 نفره آزمایش و کنترل قرار گرفتند. گروه آزمایش برنامه درمانی را در قالب پانزده جلسه دریافت کرد و گروه کنترل برنامه عادی خود را پیگیری نمود. مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی با استفاده از فهرست ارزشیابی درخودماندگی ارزیابی و داده‌ها با روش اندازه‌گیری‌های مکرر مورد تحلیل قرار گرفت.نتایج پژوهش نشان داد که تفاوت معناداری میان مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی کودکان گروه آزمایش و گروه کنترل در پس‌آزمون و پیگری وجود دارد. در نتیجه این روش می‌تواند به عنوان یک مداخله در کاهش نشانگان بالینی کودکان طیف اتیسم مورد استفاده قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent546
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات روان شناسی بالینیfa_IR
dc.relation.ispartofClinical Psychology Studiesen_US
dc.subjectکودکان طیف اتیسمfa_IR
dc.subjectکارکردهای اجراییfa_IR
dc.subjectمهارت‌های اجتماعیfa_IR
dc.subjectمهارت‌های ارتباطیfa_IR
dc.subjectفهرست ارزشیابی درخودماندگیfa_IR
dc.titleاثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی کودکان طیف اتیسمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد روانشناسی و آموزش کودکان استثنائی از دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue20
dc.citation.spage161
dc.citation.epage185


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد