دوره 8, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تحلیل محتوای کتاب های درسی علوم تجربی در دوره اول متوسطه از لحاظ توجه به آموزش های زیست محیطی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-08-23)آموزشهای زیست محیطی در دورههای تحصیلی مختلف میتواند نقش موثری در بسیج افکار عمومی جهت حفاظت از محیط زیست داشته باشد. با توجه به نقش کتابهای درسی علوم دورة متوسطه در این زمینه، هدف از این پژوهش بررسی محتوای کتابهای ...
-
ارزشیابی کیفیت عناصر برنامه درسی آموزش الکترونیکی در آموزش عالی ایران
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-08-23)مطالعة حاضر با هدف ارزشیابی کیفیت عناصر برنامه درسی آموزش الکترونیکی در سطح دانشگاهها و موسسات آموزش عالی ایران انجام گرفت. برای این منظور از مقیاس طراحی شده توسط محققین که هفت عنصرِ هدف، محتوا، رسانه، طراحی، سازماندهی ...
-
میزان هم خوانی برنامه درسی پایه ششم ابتدایی با برنامه درسی کنجکاو محور
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-08-23)کنجکاوی یک حالت افزایش یافتة علاقه است که منجر به اکتشاف میشود. امروزه پرورش کنجکاوی در یادگیرندگان چالشی است که متخصصان تعلیم و تربیت با آن رو به رو هستند. از این رو پژوهش حاضر با هدف «بررسی میزان همخوانی برنامة درسی ...
-
تاثیر فضای شاد و خنثی کلاس درس بر نگرش دانش آموزان به برنامه درسی آموزش ریاضیات
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-08-23)هدف این تحقیق، بررسی تأثیر فضای شاد و خنثی کلاس درس بر نگرش دانشآموزان به برنامه درسی آموزش ریاضی بود. روش این تحقیق شبه- آزمایشی و از نوع پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان پسر دوم ...
-
اثربخشی ساخت گروهی نقشه مفهومی بر یادگیری معنی دار زبان انگلیسی دانش آموزان
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-08-23)هدف این پژوهش تعیین تأثیر ساخت گروهی نقشة مفهومی بر پیشرفت و یادگیری معنیدار خواندن و درک مطلب انگلیسی دانشآموزان است. به این منظور از یک طرح نیمه آزمایشی پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. نمونه شامل 51 ...
-
شناسایی و اولویت بندی نیازهای آموزشی سوادآموزان تحت پوشش نهضت سوادآموزی استان فارس - رویکرد ترکیبی
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-08-23)در این پژوهش تلاش شد به شناسایی و اولویتبندی نیازهای آموزشی سوادآموزان تحت پوشش نهضت سوادآموزی استان فارس با یک رویکرد ترکیبی پرداخته شود. از این رو، از روش پژوهش آمیختة اکتشافی متوالی (کیفی-کمی) از نوع ابزارسازی استفاده ...
-
آسیبشناسی نظام یاددهی- یادگیری دانشکده های فنی و حرفهای تهران
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-08-23)هدف از انجام این پژوهش آسیبشناسی نظام یاددهی- یادگیری دانشکدههای فنی و حرفهای تهران بود. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان دانشکدههای فنی و حرفهای تهران تشکیل میداد که تعداد آن برابر ...
-
اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر رفتارهای جامعهپسند دانشآموزان (کمککردن، همکاری و سهیمشدن)
(دانشگاه شیراز با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی, 2018-08-23)در سالهای اخیر ظهور روانشناسی مثبتنگربستر مناسبی برای پرداختن به موضوعات اخلاقی و از جمله رفتارهای جامعهپسند فراهم آورده است. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش هوش هیجانی بر رفتار جامعهپسند دانشآموزان دختر بود. از ...



