نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشفیعیون, رسولfa_IR
dc.contributor.authorنوروزی, اکبرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:19:54Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:19:54Z
dc.date.available1399-07-09T05:19:54Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:19:54Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-29en_US
dc.date.submitted1398-10-08fa_IR
dc.identifier.citationشفیعیون, رسول, نوروزی, اکبر. (1399). بررسی تأثیر مدیریت تکنولوژی بر عملکرد تجاری از طریق نقش میانجی قابلیت‌های رقابتی (مطالعه موردی: شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان). فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی, 18(39), 3-18.fa_IR
dc.identifier.issn2676-5403
dc.identifier.issn2676-5411
dc.identifier.urihttp://jtd.iranjournals.ir/article_39725.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279792
dc.description.abstractچکیده<br /> تغییرات و پیچیدگی‌های روزافزون به همراه رقابت شدید در محیط کسب و کارهای امروزی عمدتاً ناشی از رشد چشمگیر تکنولوژی است. شرکت های دانش بنیان و تکنولوژی محور ی که خود عامل ایجاد چنین شرایطی هستند خود نیز در معرض تهدیدهای ناشی از آن قرار دارند. به همین منظور این تحقیق بدنبال بررسی تاثیر مدیریت تکنولوژی بر عملکرد تجاری از طریق نقش میانجی قابلیت های رقابتی در شرکت های دانش بنیان می باشد. جامعه آماری پژوهش، مدیران و معاونین شرکت های دانش بنیانی می باشند که مراحل رشد خود را به طور کامل طی نموده و در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر هستند.، که تعداد 86 شرکت به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. روش تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی و داده‌ها از طریق پرسشنامه الکترونیکی جمع‌آوری‌ و تجزیه‌وتحلیل آن ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری انجام گردید. نتایج تحقیق نشان دادند که مدیریت تکنولوژی بر قابلیت های رقابتی تاثیر مثبت و معناداری دارد، همچنین قابلیت های رقابتی بر عملکرد تجاری تاثیر مثبت و معنا داری داشته ولی تأثیر مدیریت تکنولوژی از طریق مسیر مستقیم بر عملکرد تجاری معنادار نمی‌باشد. سر انجام نتیحه مهمی که از این تحقیق حاصل گردید این است که مدیریت تکنولوژی می تواند از طریق متغیر میانجی قابلیت های رقابتی بر عملکرد تجاری تأثیر مثبت و معناداری داشته باشد. با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت، در صورتی که مدیریت تکنولوژی در شرکت های دانش بنیان بطور اصولی انجام شود قابلیت های رقابتی آن ها و در پی آن جایگاه رقابتی شان ارتقاء یافته و از این طریق دستیابی به عملکرد تجاری مطلوب برای آن ها امکان پذیر خواهد بود.fa_IR
dc.format.extent1283
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشکده توسعه تکنولوژیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتیfa_IR
dc.subject"مدیریت تکنولوژی"fa_IR
dc.subject"قابلیت های رقابتی"fa_IR
dc.subject"عملکرد تجاری"fa_IR
dc.subject"شرکت های دانش بنیان"fa_IR
dc.titleبررسی تأثیر مدیریت تکنولوژی بر عملکرد تجاری از طریق نقش میانجی قابلیت‌های رقابتی (مطالعه موردی: شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه، اصفهان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمدیر ارشد بازنشستهfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue39
dc.citation.spage3
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد