نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدالهی, حمیدهfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, عباسfa_IR
dc.contributor.authorمردانشاهی, محمد مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:19:27Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:19:27Z
dc.date.available1399-07-09T05:19:27Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:19:27Z
dc.date.issued2018-05-22en_US
dc.date.issued1397-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-11-02en_US
dc.date.submitted1396-08-11fa_IR
dc.identifier.citationعبدالهی, حمیده, احمدی, عباس, مردانشاهی, محمد مهدی. (1397). عوامل موثر بر نوآوری مدل کسب‌و‌کار در شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی استان مازندران. کارآفرینی در کشاورزی, 5(1), 77-91. doi: 10.22069/jead.2018.14134.1293fa_IR
dc.identifier.issn2476-7735
dc.identifier.issn2476-7743
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22069/jead.2018.14134.1293
dc.identifier.urihttp://jead.gau.ac.ir/article_4138.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279628
dc.description.abstractدر چند دهه اخیر ضرورت خلاقیت و نوآوری در بخش کشاورزی به منظور بهبود اقتصاد و توسعه کشاورزی بیش از پیش اهمیت یافته است. شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به ماهیت آن از جمله شرکت‌های مورد استقبال در عصر حاضر می‌باشند. توسعه آنها به ویژه در بخش کشاورزی؛ امنیت غذایی و رفاه اجتماعی را به همراه خواهد داشت. نوآوری مدل کسب‌‌و‌کار در شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی راهکاری جدید در نظریه‌های توسعه برای توانمندسازی و ظرفیت‌سازی در راستای دستیابی به توسعه پایدار است. بنابراین این پژوهش عوامل موثر بر نوآوری مدل کسب و کار در شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی مازندران را بررسی می‌کند. پژوهش حاضر از لحاظ هدف از نوع کاربردی و از نظر روش جمع‌آوری داده‌ها توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق تعداد 43 شرکت دانش‌بنیان کشاورزی در سطح استان مازندران بودند که کل شرکت‌ها به عنوان جامعه نمونه در نظر گرفته شد. ابزار تحقیق پرسشنامه می‌باشد که روایی آن توسط استادان دانشگاه و کارشناسان مربوطه و همچنین پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ (84/0) تائید شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم افزارهای آماری SPSS20 و PLS استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد گرایش اکتشافی بر نوآوری مدل کسب‌و‌کار تاثیرگذار است. اما سایر عوامل (تشخیص فرصت، بریکلاژ کارآفرینانه، آشفتگی فناورانه) بر نوآوری مدل کسب‌و‌کار تاثیر معناداری ندارند.fa_IR
dc.format.extent316
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگانfa_IR
dc.relation.ispartofکارآفرینی در کشاورزیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22069/jead.2018.14134.1293
dc.subjectنوآوری مدل کسب وکارfa_IR
dc.subjectشرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزیfa_IR
dc.subjectگرایش اکتشافیfa_IR
dc.subjectتشخیص فرصتfa_IR
dc.subjectبریکولاژ کارآفرینانهfa_IR
dc.titleعوامل موثر بر نوآوری مدل کسب‌و‌کار در شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی استان مازندرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارافرینی، پیام نور، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentپیام نور مرکز ساری، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمرکز کارآفرینی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، ساریfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1
dc.citation.spage77
dc.citation.epage91


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد