نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی پویا, سهرابfa_IR
dc.contributor.authorجوادی پور, محمدfa_IR
dc.contributor.authorکرمدوست, نوروزعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:18:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:18:55Z
dc.date.available1399-07-09T05:18:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:18:55Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2017-04-17en_US
dc.date.submitted1396-01-28fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی پویا, سهراب, جوادی پور, محمد, کرمدوست, نوروزعلی. (1397). بررسی ذهنیت فلسفی، ایدئولوژی برنامه درسی و رویکردهای تدریس دبیران دوره متوسطه دوم بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناختی.. تحقیقات مدیریت آموزشی, 10(38), 53-80.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6458
dc.identifier.urihttps://jearq.riau.ac.ir/article_1250.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279448
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی ذهنیت فلسفی، ایدئولوژی برنامه درسی و رویکردهای تدریس دبیران دوره متوسطه دوم بر اساس ویژگی‌های جمعیت‌شناختی می‌باشد که با استفاده از روش توصیفی- پیمایشی انجام شده است. جامعه پژوهش حاضر شامل کلیه دبیران دوره متوسطه دوم رشته‌های نظری شهرستان نهاوند به تعداد 244 نفر می باشد که با روش سرشماری در نهایت 183پرسشنامه جمع‌آوری گردید. ابزار پژوهش حاضر پرسشنامه‌های ذهنیت فلسفی (1382)، ایدئولوژی برنامه درسی(1393) و رویکردهای تدریس(2007) می‌باشد روایی صوری پرسشنامه‌ها با استفاده از نظر متخصصان تأیید گردید؛ ضریب آلفای کرونباخ برای ذهنیت فلسفی 72/0و رویکرد تدریس 85/0 و ضریب باز آزمایی برای هریک از ابعاد ایدئولوژی برنامه درسی بالاتر از 69/0 به دست آمد. جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار Spss V22در دو بخش آمار توصیفی(فراوانی، درصد، میانگین، انحراف استاندارد و نمودار) و استنباطی(آزمون لوین، تحلیل واریانس تک متغیره و چندمتغیره) بهره گرفته شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که در ذهنیت فلسفی و ابعاد تعمق، انعطاف‌پذیری، همچنین رویکرد تدریس معلم محور و محصل محور برحسب جنسیت تفاوت معنی‌داری وجود دارد. همچنین تفاوتی بین معلمان مرد و زن در جامعیت، ایدئولوژی دانش‌پژوهان علمی، کارایی اجتماعی، یادگیرنده محور و بازسازی اجتماعی ملاحظه نگردید. نتایج حاکی از آن بود که بین نمرات بعد انعطاف‌پذیری برحسب مدرک تحصیلی تفاوت معنی‌داری وجود دارد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Administration Researchen_US
dc.subjectجنسیتfa_IR
dc.subjectمدرک تحصیلیfa_IR
dc.subjectذهنیت فلسفیfa_IR
dc.subjectایدئولوژی برنامه درسیfa_IR
dc.subjectرویکردهای تدریسfa_IR
dc.titleبررسی ذهنیت فلسفی، ایدئولوژی برنامه درسی و رویکردهای تدریس دبیران دوره متوسطه دوم بر اساس ویژگی‌های جمعیت شناختی.fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار برنامه ریزی درسی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روش‌ها و برنامه‌های آموزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue38
dc.citation.spage53
dc.citation.epage80


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد