نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپیرا, سادیناfa_IR
dc.contributor.authorمحمدخانی, کامرانfa_IR
dc.contributor.authorتقی پور ظهیر, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:18:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:18:41Z
dc.date.available1399-07-09T05:18:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:18:41Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-09en_US
dc.date.submitted1398-02-19fa_IR
dc.identifier.citationپیرا, سادینا, محمدخانی, کامران, تقی پور ظهیر, علی. (1398). طراحی مدل مفهومی محیط آموزشی وتبیین نقش آن بر افزایش میزان سرمایه روانشناختی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران. تحقیقات مدیریت آموزشی, 10(40), 107-122.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6458
dc.identifier.urihttps://jearq.riau.ac.ir/article_1451.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279376
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف،طراحی یک مدل مفهومی محیط آموزشی جهت افزایش سرمایه روانشناختی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهران انجام شده است.روش مطالعه از نظر هدف،کاربردی و از نظر نحوه اجرا، توصیفی – پیمایشی میباشد.برای تعیین وضعیت موجود سرمایه روانشناختی دانشجویان از پرسشنامه استاندارد لوتانز وپرسشنامه محقق ساخته محیط آموزشی استفاده گردید.روایی صوری پرسشنامه ها از طریق نظرات متخصصان تأیید شد و روایی سازه پرسشنامه محیط آموزشی با تحلیل عاملی0/81و سرمایه روانشناختی 0/56بدست آمد.آلفای کرونباخ و پایایی پرسشنامه محیط آموزشی0/95 و پرسشنامه سرمایه روانشناختی0/88 محاسبه گردید.جامعه آماری کلیه دانشجویان منطقه 8دانشگاههای آزاد بوده است.که 400 نفر بصورت تصادفی–طبقه ای خوشه ای بعنوان حجم نمونه انتخاب شدند.برای تعیین مؤلفه های مدل از تحلیل عاملی و آزمون T تک گروهی برای تعیین وضعیت سرمایه روانشناختی دانشجویان استفاده شد.نتایج تحلیل مسیر نشان داد که یادگیرنده بطور مستقیم با ضریب تأثیر 0/44 بیشترین اثر را بر سرمایه روانشناختی دارد و ضریب تأثیر روشهای آموزشی بدون واسطه بر این سرمایه 0/30 و تکنولوژی با ضریب 0/19کمترین اثر مسقیم بر سرمایه روانشناختی داشته است .چهار بعد اهداف، روش ها ، ارزشیابی و یاددهنده بصورت غیر مسقیم براین سرمایه تأثیر دارند.آمارهTمحاسبه شده،وضعیت موجود سرمایه روانشناختی را در سطح اطمینان 0/50در چهار بعد خودکارآمدی،امیدواری،تاب آوری و خوش بینی 51/24- است واین نشان میدهد سرمایه روانشناختی دانشجویان در شرایط نامطلوبی قرار دارد.با استفاده از مدل تحلیل مسیر با تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری از طریق نرم افزار لیزرل مدل نهایی پژوهش با نقش هر یک از عناصر محیط آموزشی بصورت مستقیم یا با واسطه بر سرمایه روانشناختی نشان داده شد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Administration Researchen_US
dc.subject: مدل مفهومیfa_IR
dc.subjectمحیط آموزشیfa_IR
dc.subjectسرمایه روان شناختیfa_IR
dc.subjectتاب آوریfa_IR
dc.titleطراحی مدل مفهومی محیط آموزشی وتبیین نقش آن بر افزایش میزان سرمایه روانشناختی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمدرس گروه مدیریت ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ساوهfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت آموزشی ،دانشگاه علوم وتحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue40
dc.citation.spage107
dc.citation.epage122


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد