نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسنی, رفیقfa_IR
dc.contributor.authorجمالی, اخترfa_IR
dc.contributor.authorتقی پورظهیر, علیfa_IR
dc.contributor.authorرهگذر, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:18:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:18:37Z
dc.date.available1399-07-09T05:18:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:18:37Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-12-20en_US
dc.date.submitted1396-09-29fa_IR
dc.identifier.citationحسنی, رفیق, جمالی, اختر, تقی پورظهیر, علی, رهگذر, علی. (1396). ساخت و تحلیل عاملی مدل اندازه‌گیری رتبه‌بندی مدارس متوسطه کشور. تحقیقات مدیریت آموزشی, 8(32), 41-63.fa_IR
dc.identifier.issn2008-6458
dc.identifier.urihttps://jearq.riau.ac.ir/article_1175.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279355
dc.description.abstractهدف مدارس متوسطه آماده کردن فارغ‌التحصیلان برای زندگی بعد از مدرسه متوسطه، از طریق یاددهی مهارتها و دانشی است که برای آمادگی ورود دانشگاه و بازار کار اساسی و ضروری هستند. هدف اصلی این پژوهش، ساخت و تحلیل عاملی مدل اندازه‌گیری رتبه‌بندی مدارس متوسطه می‌باشد. این پژوهش بر حسب هدف، در رده تحقیقات کاربردی و از نظر روش انجام در رده تحقیقات توصیفی است. برای دستیابی به اهداف، قبل از انجام تحلیل عاملی برای بررسی کفایت نمونه‌گیری از آزمونKMO و برای اطمینان از اینکه ماتریس همبستگی که پایه تحلیل عاملی قرار می‌گیرد در جامعه برابر صفر نیست از آزمون کرویت بارتلت استفاده شد. همچنین برای تحلیل عاملی اکتشافی داده‌ها از روش تحلیل مؤلفه‌های اصلی با چرخش واریماکس استفاده گردید. برای تعیین تعداد عامل‌های اصلی از سه شاخص استفاده شد: الف) ارزش ویژه ب) نسبت واریانس تبیین شده توسط هر عامل و ج) نمودار ارزش‌های ویژه (سنگ ریزه). نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان از سه عامل و 15 شاخص فرعی در رتبه‌بندی مدارس متوسطه بود و سپس با استفاده از تحلیل عاملی تائیدی مدل رتبه‌بندی با ضرایب استاندارد ساخته شد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofتحقیقات مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Administration Researchen_US
dc.subjectمدل رتبه‌بندی مدارس متوسطهfa_IR
dc.subjectشاخص پیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectشاخص فقر تحصیلیfa_IR
dc.titleساخت و تحلیل عاملی مدل اندازه‌گیری رتبه‌بندی مدارس متوسطه کشورfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه ازاد واحد سنندجfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشیfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue32
dc.citation.spage41
dc.citation.epage63


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد