نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباس پور اسفدن, قنبرfa_IR
dc.contributor.authorچراغعلی, محمد حسنfa_IR
dc.contributor.authorرحمانی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:17:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:17:52Z
dc.date.available1399-07-09T05:17:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:17:52Z
dc.date.issued2010-12-22en_US
dc.date.issued1389-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-11-03en_US
dc.date.submitted1394-08-12fa_IR
dc.identifier.citationعباس پور اسفدن, قنبر, چراغعلی, محمد حسن, رحمانی, محمد. (1389). شناخت و مطالعه رابطه هوش هیجانی و کارآفرینی مدیران صنایع لاستیک و پلاستیک شهر تهران. پژوهشنامه اقتصاد و کسب و کار, 1(2), 27-34.fa_IR
dc.identifier.issn2008-8396
dc.identifier.urihttp://jebr.azad.ac.ir/article_515956.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/279080
dc.description.abstractهوش بهر را نمی توان ضامن موفقیت مدیران کارآفرین به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد دانست،بلکه توانایی درک و کنترل عواطف و هیجانات نیز،نقش به سزایی در این مهم ایفا می کند.مدیران کارآفرین با شناخت و اداره هیجانات خود کشمکش های درونی خود را کاهش می دهند و با درک عواطف دیگران ارتباطات موثرتری ایجاد میکنند و با ارتباط مناسب تر و شناخت کامل تر از محیط اطراف خود ،راحت تر به نوآوری می پردازند.بنابراین در تحقیق پیش رو،با توجه به اهمیت هیجانات به بررسی تاثیر آن بر موفقیت مدیران کارآفرین در صنعت لاستیک و پلاستیک پرداخته و با استفاده از پرسشنامه شرینک،میزان هوش هیجانی و پرسشنامه کارآفرینی،میزان کارآفرینی مدیران سنجیده شده است.این پژوهش بر اساس ماهیت از نوع پژوهشهای توصیفی و روش انجام آن به صورت زمینه یابی (پیمایشی) است.به منظور بررسی همبستگی میان متغیرها از ضریب همبستگی رتبه ای اسپیرمن و برای بررسی تاثیر ابعاد پنج گانه هوش عاطفی بر کارآفرینی از رگرسیون چندگانه گام به گام استفاده شده استو نتایج تجزیه و تحلیل داده ها به وسیله نرم افزار SPSS نشان از وجود رابطه معنادار میان دو متغیر کارآفرینی و هوش هیجانی داشته است.در واقع یافته های پژوهش تایید می کنند مدیران کارآفرین که از هوش هیجانی بالایی برخوردارند و شناخت کاملی از عواطف و احساسات خود دارند،می توانند تضاد موجود میان عواطفی همچون استقلال طلبی و جلب مشارکت دیگران را درک و با آن برخورد مناسب نمایند و احتمال موفقیت کاری خود را افزایش دهند.fa_IR
dc.format.extent138
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاداسلامی واحدتهران جنوبfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهشنامه اقتصاد و کسب و کارfa_IR
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectکارآفرینیfa_IR
dc.subjectصنعت لاستیک و پلاستیکfa_IR
dc.titleشناخت و مطالعه رابطه هوش هیجانی و کارآفرینی مدیران صنایع لاستیک و پلاستیک شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوبfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage27
dc.citation.epage34


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد