نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشول, عباسfa_IR
dc.contributor.authorصادقی دروازه, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:16:49Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:16:49Z
dc.date.available1399-07-09T05:16:49Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:16:49Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted1970-01-01en_US
dc.date.submitted1348-10-11fa_IR
dc.identifier.citationشول, عباس, صادقی دروازه, سعید. (1396). ارائه مدلی جهت اندازه‌گیری قابلیت یادگیری بین سازمانی (مورد مطالعه: زنجیره‌تأمین ساپکو). پژوهشنامه مدیریت اجرایی, 9(18), 115-141. doi: 10.22080/jem.2018.12958.2473fa_IR
dc.identifier.issn2008-6237
dc.identifier.issn2476-5287
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22080/jem.2018.12958.2473
dc.identifier.urihttp://jem.journals.umz.ac.ir/article_1783.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278716
dc.description.abstractهدف این مقاله ارائه مدلی مفهومی برای اندازه‌گیری قابلیت یادگیری بین سازمانی در زنجیره‌تأمین ساپکو می‌باشد. با بررسی ادبیات پژوهش و مطالعات مشابه مجموعه‌ای از سنجه‌های قابلیت یادگیری بین سازمانی شناسایی گردید. سپس با انجام مصاحبه نیمه‌ساختار یافته با خبرگان دانشگاهی و مدیران صنعت مورد مطالعه، برخی از سنجه‌ها حذف و برخی نیز تعدیل گردید. در نهایت 41 گویه در سه بُعد کیفیت روابط، تمایل به یادگیری و استفاده از سیستم‌های بین سازمانی به عنوان گویه‌های ارزیابی قابلیت یادگیری بین سازمانی تعیین شد. در مرحله بعد جهت ارزیابی برازش مدل بر اساس مدل ارایه شده، پرسشنامه مذکور با طیف لیکرتی 5 گزینه‌ای بین کارشناسان و مدیران فنی و غیر فنی زنجیره‌تأمین شرکت ساپکو که بالغ بر 220 نفر می‌باشند، توزیع شد. بعد از تکمیل و جمع‌آوری پرسشنامه‌ها تعداد 202 پرسشنامه به دست آمد. جهت ارزیابی برازش مدل از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل عاملی تأییدی نشان داد مدل پژوهش از برازش مناسب برخوردار است و مؤلفه تمایل به یادگیری با بار عاملی (89/0) بیشترین تأثیر و بعد کیفیت روابط بین سازمانی به با بار عاملی(64/0) کمترین تأثیر را در تببین سازه یادگیری بین سازمانی دارند.fa_IR
dc.format.extent906
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه مازندرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Mazandaranen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه مدیریت اجراییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Executive Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22080/jem.2018.12958.2473
dc.subjectمدیریت زنجیره تامینfa_IR
dc.subjectیادگیری بین سازمانیfa_IR
dc.subjectکیفیت روابط بین سازمانیfa_IR
dc.subjectتمایل به یادگیریfa_IR
dc.subjectسیستم‌های بین سازمانیfa_IR
dc.subjectچالشهای کسب و کارfa_IR
dc.titleارائه مدلی جهت اندازه‌گیری قابلیت یادگیری بین سازمانی (مورد مطالعه: زنجیره‌تأمین ساپکو)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمدیریت سازمانی(چالشهای کسب وکار -اخلاق و مسولیت اجتماعی -تحول سازمانی - عملکرد سازمانی -ریسک)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه ولی‌عصر (عج)، رفسنجان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشگاه دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue18
dc.citation.spage115
dc.citation.epage141


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد