| dc.contributor.author | رضایی, علی محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:15:51Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:15:51Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:15:51Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:15:51Z | |
| dc.date.issued | 2020-04-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1399-02-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-05-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1399-03-10 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رضایی, علی محمد. (1399). ارزشیابی از آموخته های دانشجویان در دوران کرونا: چالش ها و راهکارها. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 16(55), 179-214. doi: 10.22054/jep.2020.52660.3012 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-3183 | |
| dc.identifier.issn | 2538-3191 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jep.2020.52660.3012 | |
| dc.identifier.uri | http://jep.atu.ac.ir/article_11182.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278394 | |
| dc.description.abstract | چکیده: هدف از مقاله حاضر بررسی شیوه های ارزشیابی از آموخته های دانشجویان در دوران کرونا: چالش ها و راهکارها با تاکید بر عدالت ارزشیابی بود. به منظور نیل به هدف پژوهش از روش تحقیق کیفی و به منظور تحلیل اطلاعات گردآوری شده از تحلیل محتوا استفاده شد. شرکتکنندگان پژوهش را "صاحبنظران" تشکیل دادند که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شدند. جمع آوری اطلاعات با روش مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. علاوه بر آن به منظور جمع آوری اطلاعات از سایر منابع، نظرات دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری با استفاده از نمونه گیری در دسترس و از طریق پرسشنامه باز پاسخ مورد بررسی قرار گرفت. در کل نظرات 14 صاحبنظر و 66 دانشجو مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد مهمترین شیوه های ارزشیابی از آموخته های دانشجویان در دوران شیوع ویروس کرونا (آموزش مجازی) عبارتند از امتحان حضوری (در صورت مجوز مبادی ذیربط)، امتحان کتبی مجازی، امتحان شفاهی مجازی، پرسش و پاسخ شفاهی، ارائه های مجازی، کارپوشه الکترونیکی و ارزشیابی چندگانه (تلفیقی). در این مقاله چالش ها و مزایای هر کدام از روش های ذکر شده بررسی و راهکارهای لازم برای کاهش پیامدهای منفی هر کدام از روش ها ارائه شد. با توجه به نظرات پاسخگویان، بسنده کردن به یک روش ارزشیابی، اعتبار ارزشیابی را کاهش می دهد و لذا لازم است متناسب با محتوا و اهداف از روش های چندگانه (تلفیقی) برای ارزشیابی آموخته های فراگیران استفاده کرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 625 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه روان شناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Psychology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jep.2020.52660.3012 | |
| dc.subject | ویروس کرونا | fa_IR |
| dc.subject | ارزشیابی | fa_IR |
| dc.subject | امتحان | fa_IR |
| dc.subject | کارپوشه | fa_IR |
| dc.subject | آموزش مجازی | fa_IR |
| dc.title | ارزشیابی از آموخته های دانشجویان در دوران کرونا: چالش ها و راهکارها | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار، گروه روان شناسی تربیتی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران (نویسنده مسئول). | fa_IR |
| dc.citation.volume | 16 | |
| dc.citation.issue | 55 | |
| dc.citation.spage | 179 | |
| dc.citation.epage | 214 | |