نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسعید احمد, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T05:15:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T05:15:05Z
dc.date.available1399-07-09T05:15:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T05:15:05Z
dc.date.issued2013-12-22en_US
dc.date.issued1392-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-11-23en_US
dc.date.submitted1395-09-03fa_IR
dc.identifier.citationسعید احمد, محمد. (1392). اثر بخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر بهبود عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 9(30), 187-106. doi: 10.22054/jep.2013.6053fa_IR
dc.identifier.issn2538-3183
dc.identifier.issn2538-3191
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jep.2013.6053
dc.identifier.urihttp://jep.atu.ac.ir/article_6053.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278152
dc.description.abstractمهارت های ارتباطی آن دسته از مهارت هایی هستند که به واسطه آنها افـراد مـی تواننـد در گیـر تعامل های بین فردی و فرایند ارتباط شوند؛ یعنی فرایندی که در طی آن، افراد اطلاعات، افکـار و احساس های خود را از طریق مبادله کلامی و غیـر کلامـی بـا یکـدیگر در میـان مـی گذارنـد . پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر آموزش مهارت هـای ارتبـاطی بـرعـزت نفـس و پیشـرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر زنجان انجام گردید. روش پژوهش، آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گره کنترل بود. ابزار های مـورد اسـتفاده شـامل آزمـون عـزت نفس کوپر اسمیت، معدل پایـان تـرم دانـش آمـوزان و برنامـه آموزشـی مهـارت هـای ارتبـاطی یونیسف (2004 ) بود. جامعه آماری را کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر زنجان در سال تحصیلی 90-1389 شامل می شد که با روش نمونه گیری خوشه ای چنـد مرحلـه ای، 60 نفـر از آنها انتخاب و به تصـادف در دو گـروه آزمایشـی و کنتـرل جـایگزین شـدند . نتـایج حاصـله از تحلیل کواریانس نشان می دهد که تفاوت معنی داری بین میانگین عزت نفـس گـروه کنتـرل و آزمایش وجود دارد. همچنین تفاوت معنی داری بین میانگین پیشرفت تحصیلی گـروه کنتـرل و آزمایش وجود دارد. لذا می توان نتیجه گرفت که آموزش مهارت های ارتبـاطی موجـب بهبـود سازگاری اجتماعی وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود.fa_IR
dc.format.extent241
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه روان شناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofEducational Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jep.2013.6053
dc.subjectمهارت های ارتباطیfa_IR
dc.subjectعزت نفسfa_IR
dc.subjectپیشرفت تحصیلیfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectطرح آزمایشیfa_IR
dc.titleاثر بخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر بهبود عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue30
dc.citation.spage187
dc.citation.epage106


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد