| dc.contributor.author | سعید احمد, محمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T05:15:05Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T05:15:05Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T05:15:05Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T05:15:05Z | |
| dc.date.issued | 2013-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1392-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-11-23 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-09-03 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | سعید احمد, محمد. (1392). اثر بخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر بهبود عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه. فصلنامه روان شناسی تربیتی, 9(30), 187-106. doi: 10.22054/jep.2013.6053 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-3183 | |
| dc.identifier.issn | 2538-3191 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jep.2013.6053 | |
| dc.identifier.uri | http://jep.atu.ac.ir/article_6053.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/278152 | |
| dc.description.abstract | مهارت های ارتباطی آن دسته از مهارت هایی هستند که به واسطه آنها افـراد مـی تواننـد در گیـر تعامل های بین فردی و فرایند ارتباط شوند؛ یعنی فرایندی که در طی آن، افراد اطلاعات، افکـار و احساس های خود را از طریق مبادله کلامی و غیـر کلامـی بـا یکـدیگر در میـان مـی گذارنـد . پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر آموزش مهارت هـای ارتبـاطی بـرعـزت نفـس و پیشـرفت تحصیلی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر زنجان انجام گردید. روش پژوهش، آزمایشی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گره کنترل بود. ابزار های مـورد اسـتفاده شـامل آزمـون عـزت نفس کوپر اسمیت، معدل پایـان تـرم دانـش آمـوزان و برنامـه آموزشـی مهـارت هـای ارتبـاطی یونیسف (2004 ) بود. جامعه آماری را کلیه دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهر زنجان در سال تحصیلی 90-1389 شامل می شد که با روش نمونه گیری خوشه ای چنـد مرحلـه ای، 60 نفـر از آنها انتخاب و به تصـادف در دو گـروه آزمایشـی و کنتـرل جـایگزین شـدند . نتـایج حاصـله از تحلیل کواریانس نشان می دهد که تفاوت معنی داری بین میانگین عزت نفـس گـروه کنتـرل و آزمایش وجود دارد. همچنین تفاوت معنی داری بین میانگین پیشرفت تحصیلی گـروه کنتـرل و آزمایش وجود دارد. لذا می توان نتیجه گرفت که آموزش مهارت های ارتبـاطی موجـب بهبـود سازگاری اجتماعی وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 241 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه روان شناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Educational Psychology | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jep.2013.6053 | |
| dc.subject | مهارت های ارتباطی | fa_IR |
| dc.subject | عزت نفس | fa_IR |
| dc.subject | پیشرفت تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش | fa_IR |
| dc.subject | طرح آزمایشی | fa_IR |
| dc.title | اثر بخشی آموزش مهارت های ارتباطی بر بهبود عزت نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 30 | |
| dc.citation.spage | 187 | |
| dc.citation.epage | 106 | |